GULERODSSUPPE MED KOKOSMÆLK

Efterår og vinter er lig med supper og simreretter. Der findes simpelthen ikke noget bedre at varme sig på.. Udover the, måske. Den anden dag lavede jeg denne meget simple og hurtige suppe, som er dejligt velsmagende – selvfølgelig kun, hvis man kan lide kokosmælk.

500 g gulerødder, skrællede og skivede
200 g løg, finthakket
50 g ingefær, finthakket
Fedtstof til stegning
¾ l suppe eller bouillon
1 dåse kokosmælk – evt. lidt til pynt
Evt. frisk koriander til pynt

Sauter løg, gulerødder og ingefær i varmt fedtstof i ca. 5 min. Hæld bouillon ved og lad det simre, til gulerødderne er møre. Blend suppen og hæld den tilbage i gryden. Hæld koksmælk ved – gem en smule til servering. Lad suppen koge igennem et par minutter. Smag til med salt og peber.

3 thoughts on “GULERODSSUPPE MED KOKOSMÆLK

  1. Mmmm, den suppe lyder himmelsk. Jeg kæmper lige nu med virus i kroppen – så er på jagt efter et par lækre supper, der kan friste mig. Det har denne bestemt lige gjort. Den må afprøves i aften. Tak 🙂

    • Den er også bare himmelsk! Uha-ja, det er helt sikkert en god sygdomssuppe med godt med ingefær til immunforsvaret – da jeg lavede den sidst hakkede jeg frisk chili og stegte med. Det sætte godt gang i forbrændingen og smagte virkelig lækkert! Så velbekomme 🙂

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

