SUNDHEDSNUTELLA

Det her er det mest fantastiske, siden jeg fandt ud af at spise æblestykker med citronsaft og kanel på – næsten, i hvert fald. Det er simpelthen det lækreste pålæg, mine smagsløg har været udsat for. Det er lavet til mig, tror jeg. Jeg er blevet afhængig, den kan simpelthen bruges altid og hele tiden… Hvis man spørger mig, i hvert fald. Som I kan se, så har jeg jo også nået at få tømt det halve glas, før jeg fik taget billeder.

Og så er opskriften såre simpel:

150 g dadler, evt. tørrede
150 g tørrede abrikoser
2 dl æblemost/juice
(Jeg synes, at det bedste er, hvis man nu alligevel har gang i en saftpresser, og så lige presser nogle æbler til juice også. Ellers er jeg meget glad for Løgismoses æblemost, som ikke er fyldt sukker og tilsætningsstoffer)
150 g nødder(jeg har oftest brugt mandler, men jeg tror også, at hasselnødder vil være virkelig godt!)
3 spsk kakaopulver
1 tsk vanillepulver

Abrikoser sættes i blød natten over i æblemost – bruger du tørrede dadler, skal disse også sættes i blød her. Herefter hakkes nødderne fint i foodprocessor og resten af ingredienserne tilsættes og blendes til en dejlig og uimodståelig lækker, cremet masse. Opbevar den lufttæt på køl og fryd dig over dens lækkerhed, hver eneste gang du åbner og smører dig et stykke med sundhedsnutella.

8 thoughts on “SUNDHEDSNUTELLA

  1. Pingback: VAFLER MED KOKOSMÆLK – OG JULESMAG « SUND MUMS

  2. Pingback: SUNDHEDSNUTELLA PÅ DIÆT « SUND MUMS

  3. Rister du nødderne let i ovnen? Jeg tænker at hasselnødder smager jo helt fantastisk når de er ristet – det tager bare en krig når de gode olier skal bevares 😦
    /Camilla

    • Det smager nemlig helt fantastisk, men jeg har faltisk ikke haft gjort det, nej.. Men jeg har også brugt mandler eller valnødder hver gang, indtil videre 😉 Men det vil helt sikkert smage virkelig lækkert i og vil nok også give mere “nutella”-smag.

  4. Uhm, hvor er det lækkert :D. Jeg har allerede lavet det to gange! Det var godt nok kun halvdelen af opskriften, men halvdelen af opskriften passer PERFEKT i et glas nutella!
    Jeg har ændret opskriften lidt efter smag – tilsat noget soyamælk for at gøre det mere flydende og tilsat næsten dobbelt så meget kakao :D. Jeg har også overvejet at prøve at udskifte noget af kakaoen med noget mørkt, smeltet chokolade. Det er jo også sundt! 🙂

    • Hvor dejligt at høre! Ja, de ter godt at prøve at variere lidt på sådan nogle opskrifter, for så finder man frem til sin favoritudgave.Det lyder lækkert 😉
      Mange hilsner Benedikte

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

