VAFLER MED KOKOSMÆLK – OG JULESMAG

Efter at min kæreste havde genfundet et nærmest ubrugt vaffeljern, blev vi jo nødt til at prøve det. Så jeg fandt i min gode og knap så lille opskriftsamling en opskrift på gluten,- sukker- og laktosefri vafler, hvor jeg valgte at tilføje lidt julesmag i form af kanel og vanille.

Opskriften lyder således så simpelt på ca. 10 vafler(afhængig af vaffeljernets størrelse):

4 dl kokosmælk
1 tsk HUSK
50 g rismel
50 g boghvedemel
3 æg
1 tsk natron
1 knivspids salt
Oliven- eller kokosolie til stegning i vaffeljernet

Derudover 1 tsk kanel og 1/2 tsk vanillepulver.

Bland mel, HUSK og lidt af kokosmælken, og pisk til klumperne er ude. Tilsæt herefter resten af ingredienserne og pisk godt. Bag vaflerne på et vaffeljern, som smøres med olie. Spis med frugt, fx bær, som jeg gjorde, lækker sundhedsnutella, agavesirup eller en anden form sirup, hakkede nødder, hakket chokolade, en lækker marmelade eller bærkompot, æblemos og så videre.. Masser af muligheder!

2 thoughts on “VAFLER MED KOKOSMÆLK – OG JULESMAG

    • Tusind tak, kære Anne! Ja, det er da en oplagt mulighed for at få taget det i brug 😉

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

