HAVREGRØD I UDVIDET VERSION

Grød er jo generelt fantastisk. Og det kan være så nemt at lave en velsmagende én af slagsen – fx bare havre, vand og lidt kanel kogt op og smagt til med en smule salt til sidst – SÅ lækkert. Jeg laver tit mange variationer med alle mulige og umulige tilføjelser, hvor (grovvalsede) havregryn altid er basis. Denne gang(for lidt tid siden) er det en luksusudgave med lidt raw cacao og en god portion nødder og kerner, jeg har bikset sammen. Og med lidt velsmagende vandmelon på toppen.

En håndfuld havregryn, gerne grovvalsede
Lidt hel boghvede, solsikkekerner, sesamfrø og gerne meget andet, som du kan finde på
Lidt hakkede mandler og hasselnødder og/eller andre slags nødder
Lidt rosiner og/eller andet tørret frugt
Cirka 1/2 tsk kanel
Cirka 1/2 spsk kakaopulver – jeg har brugt “raw cacao”
Vand, til det dækker – og så lidt til. ELLER brug – som mig – soya-, ris- eller havremælk(jeg bruger gerne soyamælk med vanille). Eller tag halvt af hver af vand og mælk. Bare så det dækker med overskud.

Kog det hele under omrøring, til det har en god grødkonsistens – omkring 3-4 minutter for mig på gaskomfur. Tag det af blusset og tilføj en smule salt og rør det hele godt rundt. Server med lidt frisk frugt på, så det ikke bliver for “tungt”. Og nyd!

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

