HURTIG GULERODSTÆRTE

Jeg fandt hos Christina og Maria Elise fra bloggen smagsløjer en lækker opskrift på en nem og hurtig gulerodstærte, som jeg fik lyst til at lave, men blot med lidt modifikationer i forhold til, hvad jeg tåler og spiser. Jeg brugte derfor rismælk i stedet for almindelig mælk og med et ganske godt resultat.

300 g gulerødder
60 g grovvalsede havregryn(jeg synes, at de grove giver god struktur)
Et godt skvæt olie til at stege gulerødder og havregryn i – jeg brugte rapsolie tilsat en tsk kokosolie, som giver så god smag
1 dl rismælk
2 æg
1 tsk tørret timian
Salt og peber
1 finthakket rød chili
2 tsk bagepulver
Sesamfrø

Riv gulerødder og steg dem sammen med havregryn i en gryde i ca. 5-10 min. Lad den herefter køle lidt. Bland imens rismælk, æg, krydderier og chili i en skål. Tilsæt som det sidste bagepulver og vend gulerodsblandingen i. Det hele fyldes i et smurt, ildfast fad, drysses med sesamfrø og bages i en kold ovn ved 175 grader i ca. 40-45 min.

8 thoughts on “HURTIG GULERODSTÆRTE

  1. Har lige lavet tærten, men i muffinsforme. Det fungerer rigtig fint! Så er de også lige til at have med i madpakken 🙂

    Haps!

  2. Så er der lavet lækker gulerodstærte på “Gimle” – GOD OPSKRIFT 🙂

    Miss you – kom smart hjem far kulden!!

  3. Pingback: Gulerodstærte uden bund | KATRINES KØKKEN

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

