HJEMMELAVET BOUNTY

Jeg har altid været vild med Bounty. Den blå. Så blev den røde udgave, som – til de uvidende – er med mørkchokolade,  åbenbaret for mig at min kæreste. Så blev den favoritten. Men jeg har ikke spist meget Bounty de seneste år, og det gør jeg stadig heller ikke. Men da jeg på heldig vis faldt over Annes indlæg om hjemmelavet bounty, så var jeg solgt – jeg måtte prøve at lave det. En så nem og efter navnet at dømme så velsmagende opskrift måtte afprøves, også selvom jeg ikke selv kan gå amok i det på grund af indholdet af mælk. Men om ikke andet så tager min kæreste så gladeligt imod dem med mundvandet løbende. Og min mor også.

Og opskriften er så fantastisk simpel og lige til at overskue – bland kokosmel og kondenseret mælk og overtræk med mørk chokolade. Så er der rød Bounty.

1 dåse kondenseret mælk(kan købes hos de fleste etniske grønthandlere/forretninger – er dog også blevet spottet i Super Best og vistnok også Fakta en enkelt gang)
250-300 g kokosmel(Annes opskrift er på 300 gram – men jeg har haft brugt 250 gram, fordi så stor er den pose kokosmel jeg har haft liggende)

200-300 g mørk chokolade(… alt efter hvor god og præcis du er til at overtrække med chokolade…)

Bland den kondenserede mælk og kokosmelet til en skøn og klistret masse. Form små brød, og stil dem på køl i 1 time. Smelt den mørke chokolade, hvis du er rigtig god, så gør du det efter den korrekte tempereringsproces for mørk chokolade(varmes til 50, afkøles til 29, varmes til 32, holdes på 29-30), og overtræk brøddene. Stil dem igen på køl i 1 time, så chokoladen er helt størknet. Og vær så gavmild og lad dine nærmeste smage disse herligheder også. Efter du selvfølgelig selv har gennemtestet dem.

Jeg vil lige tilføje, at da jeg lavede disse for anden gang, så valgte jeg at kværne kokosmelet en gang i min minihakker efter en bemærkning fra min kæreste om, at der var “lidt meget at tygge i” i forhold til kokosmelet – som om man blev ved at tygge på det i lang tid. Det kender I måske selv fra kokosmel? Så det gjorde jeg, og konsistensen af kokosmassen i bounty’erne blev helt forrygende. Så hermed er rådet givet videre.

13 thoughts on “HJEMMELAVET BOUNTY

  1. hej, sikke skønne opskrifter… tænker om du kunne prøve at skifte mælk ud med “hørfrøslim” som man også kan bruge til kokostoppe, så kan du måske få din ynglings slik i den sunde form. Kærligst Pia Lund

    • Hej Pia,
      Tak for tippet! Hmm jeg ved ikke helt i forhold til, at man bruger kondenseret mælk, som jo er meget sødt. Men måske man kunne søde hørfrøslimen på en måde…
      Mange hilsner Benedikte

  2. hej igen… jeg har fundet opskrift på raw bounty.. det kunne være en mulighed for dig! den er lækker men har nok ikke den lethed i fyldet som dine har… men opfylder klart behovet for det søde 🙂

  3. Har lige lavet disse super-lækre hjemmelavede Bounty’s her til aften…MUMS!!!! Jeg lavede 26 så jeg skulle også bruge ca. 300-350 g. chokoladeovertræk. Tak for opskriften og alle de andre gode opskrifter. God inspiration:O)

    • Det lyder dejligt! Tak for målet på chokolade – og hvor er jeg glad for, at du kan lide mine opskrifter 🙂
      Mange hilsner Benedikte

  4. Pingback: Lykkeliste – uge 3 | MEOWMEOW

  5. Pingback: Lykkeliste – uge 03 | MEOWMEOW

  6. Hvirdan undgår jeg at chokoladen fedter? Mine smitter af på fingrene og er umulige at sidde med uden at de sviner

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

