TYKKE BANANPANDEKAGER FYLDT MED SMAG

Jeg elsker pandekager, og jeg synes, at de gør sig bedst, hvis de er tykke og luftige, har masser af smag, men ikke er for alt sukkersøde. Derfor er jeg vild med bananpandekager, hvor bananerne er sødemidlet. Og så får de oven i banket en god portion smag ind fra en masse lækre krydderier. Og så er de gluten- og laktosefri. Og faktisk også veganske, da der ikke er brugt æg denne gang.

3 ½ dl soja- eller rismælk(jeg brugte rismælk)
2 modne bananer
2 dl kikærtemel – kan købes i bl.a. helsekostforretninger. Er det for avanceret, så prøv med quinoamel, rismel, etc.
2 dl boghvedemel
1-1½ tsk vanillepulver – eller ægte vaniljekorn
1 tsk stødt kanel
1 tsk stødt kardemomme
1 knivspids stødt nellike
2 tsk bagepulver
1 tsk havsalt
Ca. ½ dl bær (jordbær, blåbær, hindbær, brombær, solbær, ribs – you name it)
Evt. lidt mørk chokolade

Blend alle ingredienser. Du kan enten vælge at tilsætte bær – og den eventuelle chokolade – her eller gemme disse til servering. Steg dem som små, sprøde pandekager på en god og varm pande(jeg havde 3 pandekager på en almindelig pande). Og så server dem – med eller uden bær(og chokolade).

14 thoughts on “TYKKE BANANPANDEKAGER FYLDT MED SMAG

    • Tak, Nadia!
      Og ja, det er virkelig lækkert med bananerne, det giver en helt anden slags sødme 🙂

  1. Mmm… Smart med bananer… Og endnu flere opskrifter med kikærtemel. Perfekt. Har desværre lige brugt resten til nogle andre slags pandekager 🙂

  2. W.A.U.W kære Benedikte! Jeg er helt enig med Nadia, hvor er det bare et smukt billede!
    Min havregrød blegner lidt ved siden af dine pandekager – ville langt hellere spise dem til morgenmad i dag 🙂
    Kh Anne

  3. WOW de ser gode ud! Får lyst til at lave dem lige med det samme 🙂 Tror du man kan erstatte boghvedemel med almindeligt hvedemel? eller andet groft mel?
    Vil helt sikkert blive ved med at følge din blog, og håber også, at du vil blive ved med at følge vores 🙂

    / Christine og Laura

    • Tak, tak! 🙂 ja, det tror jeg sagtens. Jeg tænker nok noget i retning af en blanding hvedemel og f.eks. grahamsmel 🙂 det vil jeg helt sikkert!

  4. De ser lækre ud 🙂

    Kan se du advarer mod mørk chokolade hvis man vil have det vegansk, men til information er langt det meste mørke chokolade vegansk!
    (desværre, så der er alt for meget lækkert man kan spise…)

    Nu kan jeg se du er sukkerfri, så det er måske derfor du ikke lige har fået kigget på indholdsfortegnelserne i mørk choko, når nu du alligevel ikke kan spise det pga. sukker? 🙂

    • Det var mest for at advare mod chokolade ift., hvis man vil have det vegansk, men kan godt se, at jeg har skrevet det for mørk 😉 jeg ved nemlig godt, at de fleste mørke chokolader er veganske, så tak fordi du skrev det, så kan jeg lige få rettet det 😉
      Mange hilsner Benedikte

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

