MILLIONBØF

Det her er måske den mest forsimplede opskrift på millionbøf, men den er virkelig fantastisk, synes jeg.Det er første gang, at jeg har prøvet at lave det. Jeg er normalt ikke så stor fan af “almindeligt” kød, jeg elsker fisk og fjerkræ, men svin-, okse, -kalvekød og så videre, er ikke mit førstevalg. Barndomstraume, vil jeg tro. Men af en uforklarlig årsag, så er jeg helt tosset med det på denne her måde. Min far er virkelig god til sådan nogle slags retter, så han gav mig lige et hurtigt tip til, hvordan man laver den nemmeste millionbøf, som også er meget velsmagende.

Jeg lavede en dejligt stor portion med ca. 1 kg hakket oksekød. Det er så enkelt, at man blot tager:

1 stort/2 små løg, hakket
800-1000g hakket oksekød
1 pakke frosne ærter(ca. 400 g), der lige har været taget ud af fryseren i ca. 10-20 min.
Salt
(Peber, for dem, der ikke er på “åndssvag” diæt ligesom mig)
Evt. lidt ekstra krydderier, fx chili og paprika

Svits hakket løg i olie i en gryde, til de er blevet bløde. Tilsæt kød og lad det stege, til det er blevet helt “skilt”/delt og har fået farve – rør godt rundt i det. Tilsæt ærter, salt og evt. en lille smule væske(vand), for give lidt ekstra væde. Tilsæt evt. ekstra krydderier – jeg tilsatte en smule chili og sød paprika. Jeg serverede det med brune ris, men man kan også bruge hvide/søde kartofler, andre slags ris eller lignende.

One thought on “MILLIONBØF

  1. Pingback: MILLIONBØF MED EKSTRA GRØNTSAGER OG SQUASHSPAGHETTI « SUND MUMS

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

