MEXICANSK MED TACOSKALLER + SPICY PEBERFRUGTSAUCE

Der er altså noget virkelig lækkert ved mexicansk. Man ved bare, hvad det er, hvad der skal i, at det skal spises med fingrene, og at det er okay at fejle i forsøget på ikke at ødelægge tacoskallen, mens man prøver at spise den. Her er det en simpel udgave med de valgmuligheder, der skal være, når man som mig er sart(læs: på diæt) og hverken må få tomater, salat, guacamole og tacosauce. Det lyder kedeligt at undvære, tænker du, og ja, det er da heller ikke helt sjovt. Men jeg skal love for, at der blevet lavet et lille festfyrværkeri af en smagsfuld taco alligevel.

Tacoskallerne må jeg godt spise, da de blot er lavet af majsmel, salt og olie. Og så har min mor opsnappet jalapenos, hvor der ikke er brugt sukker i lagen, så jeg også gerne må spise dem(det er også disse, der meget flittigt bliver brugt på pizza). Den mexicanske krydring til kødsovsen blev en hjemmelavet kombination, og den blev yderst lækker, og i stedet for guacamole og tacosauce lavede vi den peberfrugtsauce, som jeg allerede har rost til skyerne.

Kødsovsen bestod meget simpelt af kød stegt af i olie og løg og så hvidløg, chilifrugt(vi brugte grøn denne gang), salt, cayennepeber, paprika og lidt chiliolie(og ingen peber pga. mig, men tilføj gerne lidt friskkværnet sort peber selv).

Peberfrugtsaucen blev lavet ligesom til pizzaen, men vi tilføjede blot lidt ekstra chili og cayennepeber for at gøre den godt spicy til det mexicanske tema.

I grøntsagsafdelingen var der rød peberfrugt, agurk og majs. Min lækre og rygende varme tacoskal, som ses på billedet, blev med agurk som bund, så en smule peberfrugtsauce, så rød peber og kødsovs samt mere peberfrugtsauce toppet af med majs og jalapenos. Simpelt, nemt, nærende, diæt-venligt og lækkert.

2 thoughts on “MEXICANSK MED TACOSKALLER + SPICY PEBERFRUGTSAUCE

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

