SUNDHEDSNUTELLA PÅ DIÆT

Jeg har en gang før lagt opskriften på sundhedsnutella, som er en slags chokonøddesmørepålæg, ud, og det er en opskrift, som jeg lige nu er meget glad for i forbindelse med diæten, da jeg kun har skulle tage hensyn til sukker i forhold til æblemost og hvilke nødder, jeg vælger at bruge(plejer nemlig at bruge mandler, men det udelukker min diæt). Den kan redde min dag totalt. Når man har brug for noget “sødt”, men alligevel også noget, der er “mad”, så er det bare det mest geniale pålæg. Så jeg lægger lige opskriften ud endnu en gang med lidt tilføjelser.

150 g dadler, evt. tørrede
150 g tørrede abrikoser
2 dl æblemost/juice
(Denne skal så for mit vedkommende være 100 % uden sukker, så enten skal man selv presse nogle æbler til juice i en saftpresser eller bruge f.eks. Løgismoses æblemost med ingefær, som virkelig giver en god smag og ikke indeholder sukker)
150 g nødder(har brugt valnødder og kan også prøve med pekannødder eller cashewnødder for at overholde diæten, men brug gerne selv mandler eller hasselnødder)
3 spsk kakaopulver
1 tsk vanillepulver(og altså ikke vanillesukker)

Abrikoser og dadler sættes i blød natten over i æblemost. Herefter hakkes nødderne fint i foodprocessor og resten af ingredienserne tilsættes og blendes til en dejlig og uimodståelig lækker, cremet masse. Opbevar den lufttæt på køl og fryd dig over dens lækkerhed, hver eneste gang du åbner og smører dig et stykke med sundhedsnutella.

8 thoughts on “SUNDHEDSNUTELLA PÅ DIÆT

  1. Hej Benedikte
    Fine opskrifter du har! Hvor længe er holdbarheden på denne skønne nutella? Sådan ca.? 🙂
    Og tillykke med omtales i Alt for Damerne!

  2. Nøøøj hvor jeg dog elsker at kigge din blog igennem. Glæder mig så meget til at prøve maden. Er selv på kur, tak for super god inspiration!
    Tanja, 15

    • Tusind tak, det er jeg rigtig glad for at høre! Så håber jeg, at jeg kan blive bed med at inspirere i fremtiden 🙂 og held o lykke med diæt –
      Mange hilsner Benedikte

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

