PEANUTBUTTERTING MED OVNBAGTE SØDE KARTOFLER

En ret, som min mor biksede sammen i weekenden og som lige passer til mine smagsløg. Jeg fik hende til at flette en opskrift sammen, for det er helt sikkert noget, som skal huskes på, så det kan laves igen. Og nu bliver den altså kaldt “peanutbutterting”, for det var den titel, som hun havde givet opskriften. Jeg lavede nogle nemme søde kartofler i ovnen til retten og strimlede en squash også.

Peanutbutterting:

500 g hakket oksekød
1 hakket løg
1 (stor) fintskivet porre
 1 broccolihoved, brækket i små buketter
½ finthakket grøn chili
Gurkemeje efter behag
Salt
Cayennepeber(lille knivspids)
2 spsk peanutbutter
Lidt vand

Løg, porre og grøn chili svitses i olie. Kødet tilsættes og brunes, til det tager farve. Krydderier og peanutbutter tilsættes sammen med lidt vand.

Søde kartofler i ovnen:

Søde kartofler, skrællet og skåret i stænger
Solsikkeolie samt en smule chiliolie
Havsalt

De søde kartofler vendes i olie og godt med salt og bages i ovnen ved 180-200℃(alt efter hvor “hårdt” bagte, de skal være) i ca. 40 min., eller til de er fine og sprøde.

Squash strimles som beskrevet her og serveres til. Velbekomme.

5 thoughts on “PEANUTBUTTERTING MED OVNBAGTE SØDE KARTOFLER

  1. Pingback: HJEMMELAVET SUNDHEDSBURGER « SUND MUMS

  2. Mmm, denne her ret skal jeg helt sikkert prøve at lave. Men er det ikke broccoli, der er i på billedet? For det kunne sikkert også være ret lækkert 🙂

    • Jo, det er det! Og det har jeg da fuldstændig glemt at skrive på! Det kommer straks op, tak for det 😉

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

