ET MORGENMÅLTID

Jeg er efterhånden en del gange efter at have fortalt om min lidt besværlige situation for tiden blevet spurgt om det samme spørgsmål: “Jamen, hvad spiser du så?”. Det var også min første tanke, da jeg så listen over, hvad jeg i 3 måneder overhovedet ikke må spise: “Jamen, hvad skal jeg så spise?”. Det første lille chok kom, da min vejleder fortalte, at der kan være op til 10 % hvede i almindelige havregryn – hvilket jeg faktisk blev lidt chokeret over, for det vidste jeg alligevel ikke -, og dem måtte jeg så ikke spise. Gisp. Mine havregryn? Men så er det godt, at der er et glutenfrit alternativ. De er meget dyrere, men jeg kan simpelthen ikke undvære dem. Det er altså noget, som jeg elsker at spise om morgenen, og det er enten med ris- eller soyamælk over, på soyayoghurt eller som havregrød. Og de skal allerhelst kombineres med nødder og frugt.

Og da jeg ikke må spise særlig meget frugt og derfor ikke bruger lige så mange penge på det som normalt, så har jeg besluttet, at det er helt okay at prioritere bær lidt højere i budgettet, selvom de slet ikke er i sæson lige nu. Men se også hvor smukt de gør sig på billeder. Det redder mange af mine dage, at jeg får lov at få mine havregryn med bær tilsat nødder om morgenen, for det smager sødt, og der er noget lækkert og luksus over det. Så bliver jeg ikke lige så “sukker”-hungrende op ad dagen. På en måde. Nogle dage. Men det er så heller ikke altid, at der er bær på – jeg er også ret glad for æble, blomme og mango på. Men her er det altså glutenfri  grovvalsede havregryn fra Aurion, rismælk, HUSK(godt for maven under sådan en diæt), jordbær, blåbær, lidt valnødder og cashewnødder samt en smule sesamfrø drysset over det hele.

 

6 thoughts on “ET MORGENMÅLTID

  1. Hej Benedikte
    Det her er første gang jeg besøger din blog, men jeg har allerede været hele dit arkiv igennem. Jeg er helt vild med dine skønne billeder og spændende, anderledes mad – omend det så er påtvunget (:
    Det er superinspirerende!
    Kh
    Luise / Sesam, Sesam

    Hvis du har tid og lyst, kunne det være rigtighyggeligt, hvis du lagde vejen forbi min blog: http://sesamsesam.com/ (:

  2. Hvad ee grunden til du går så meget op i kosten altså med soyayoghurt, rismæknosv? 🙂 træner du eller?

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

