DEN GRØNNE JUICE

Jeg er stor fan af friskpresset juice af alle slags. Både med grøntsager, frugt, ingefær, chili, og hvad man ellers finder på. Og gerne hjemmepresset – jeg holder utroligt meget af min saftpresser. Og den bliver brugt. Nogle gange flittigt, andre gange knapt så flittigt. En af mine favoritter er en meget grøn juice(altså farvemæssigt, men faktisk også indholdsmæssigt), hvis smag jeg virkelig godt kan lide. Men det er ikke sikkert, at den er noget for alle med smagen af bladselleri.

Til en almindelig “portion” skal du bruge:

4 grønne æbler
1 håndfuld frisk spinat
2 stænger bladselleri
Ca. 10 cm agurk
En kvart citron(usprøjtet, så skallen kan presses med)
Ca. 2 cm ingefær, skrællet

Pres det hele i en saftpresser – det er nemmest, hvis man “pakker” de lidt mere løse ting som spinat og ingefærstykket ind mellem det andet, f.eks. æblerne. Smid evt. en isterning i den færdige juice, hvis dine ingredienser ikke har været helt afkølede. Et sundhedstip er at tilsætte ca. 1 spsk olie af den gode og næringsrige slags(jeg bruger selv Udo’s Choice – men hørfrøolie er en god én) til dit glas juice.

One thought on “DEN GRØNNE JUICE

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

