DEN SUNDESTE ISMASKINE – IS AF FROSNE BANANER OG BÆR

Jeg har tidligere prøvet at lave is i blender, hvor det blot er “sunde” ingredienser, der indgår – f.eks. frossen frugt som bær og bananer, dadler, kokosmælk og lignende. Det er også rigtig lækkert, omend nogle gange lidt irriterende, at ingredienserne ikke kan køre ordenligt rundt, og der kan komme nogle irriterende klumper i isen. Men den her genvej, som jeg for nylig har opdaget og afprøvet, da min mor skaffede sig selv sådan en, er altså smart og med et virkelig godt resultat. Det er en Yonanas ismaskine fra Princess, som blev fundet på tilbud på nettet. Den forvandler frossen frugt til lækker, cremet sorbet, der minder om en slags sorbetcreme, som er helt fri for mælk, æg, sukker og andre indholdsstoffer, som man måske gerne vil undgå. Jeg vil i hvert fald gerne.

Basis er blot frosne bananer, og så kan man tilsætte og variere alt efter smag og lyst. Der følger et opskriftshæfte med som inspiration, men det er blot at prøve og ikke mindst smage sig frem. Portionen på billederne her er lavet med, hvad der lige var tilgængeligt i hjemmet. Her er det frosne bananer og frosne brombær og blåbær. Man kører det blot gennem maskinen, rører det godt sammen bagefter og bum – så er der is. Derefter har jeg hakket mandler og lidt mørk chokolade og drysset over. Jeg tror sagtens, at man kan gøre det sammen i en god blender. Men det her er altså godt nok smart.

Den ser ud som på det følgende billede, og jeg har købt den på et godt tilbud på nettet – man kan finde den flere steder(bare google derudad) – og psst… Jeg har set, at der lige nu er en konkurrence på Eurowoman.dk, hvor man kan vinde den, så skynd dig at deltage.

Og skynd dig også at følge med her på SUND MUMS på facebook og bloglovin’.

10 thoughts on “DEN SUNDESTE ISMASKINE – IS AF FROSNE BANANER OG BÆR

  1. Hvor har du købt den henne? Jeg kan ikke se man kan købe den på den hjemmeside du linker til, eller er det bare mig? Det ser super lækkert ud 🙂

  2. Man kan sagtens gøre det i en almindelig blender, jeg bruger sågar bare en stavblender 🙂 Men tak for tippet, har aldrig tænkt på at man kunne blande andre frosne frugter i blandingen – endnu lækrere!

    • Jamem velbekomme – det lyder godt, har jeg også selv prøvet nogle gange, men dette resultat bliver bare perfekt, når man også blander andre frosne frugter, totalt cremer og klumpfri 🙂 sågar mørk chokolade hakker den igennem, så det blander sig godt i isen 😉

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

