FØDSELSDAGSFEST OG GAVEREGN – VIND FADE FRA KÄHLER

DETTE ER ET SPONSORERET INDLÆG.

Hip hip hurra – sig tillykke til SUND MUMS, der i dag fylder 1 år! Jeg elsker fødselsdage, og jeg er så glad for, at min blog har kørt i et helt år og har fået så god respons. Og det skal da helt sikkert fejres med hurra’er, tillykk’er, en kage og et par gaver. Og et par gode gaver fra Kählers nye serie Mano, som én af jer skønne læsere kan vinde. Det er en virkelig flot serie, hvor den nyeste tilføjelse er skåle både med og uden låg samt fade produceret i flotte farver og former og af god kvalitet. Se selv hele serien i de flotte farver på Kählers hjemmeside her – de vil pynte i ethvert køkken.

Og sikke et par gaver: To smukke fade i henholdsvis hvid og turkis er på højkant her til én af jer.

Ja, jeg sagde jo, at de var flotte, og at det var gode gaver, ik’? Som I måske er vant til andre steder, er der lige et par krav til jeres deltagelse i konkurrencen:

– Skriv en kommentar til dette indlæg, hvor du fortæller lidt om, hvad sundhed er og betyder for dig. Det kan være i hverdagen, i enkeltsituationer, hvad du forstår ved sundhed eller bare i det hele taget – eller måske har du en bestemt relation til det. Og da jeg gerne vil lære jer lidt bedre at kende, så tilføj også gerne et par faktuelle oplysninger om dig selv. Og selvfølgelig er du samtidig velkommen til at smide en fødselsdagshilsen til SUND MUMS.

– Like Kählers side på facebook, så du også kan følge med i andre gode nyheder og tilbud derfra. Og vær sikker på, at du kender vejen til deres flotte hjemmeside og webshop.

– Like også SUND MUMS’ side på facebook, og følg med i nyheder på bloggen samt andre opslag af forskellig slags. Og når du er i gang, kan du også følge SUND MUMS på bloglovin’, hvis du har lyst(ikke et krav).

– Vær sikker på at have oplyst din mailadresse, så jeg kan kontakte dig, der vinder, for at få fat i en postadresse.

Jeg vælger en vinder ud fra jeres kommentarer og fortællinger, og det vil jeg gøre på fredag kl. 12, så man kan altså deltage indtil da. For at fejre det hele, har jeg lige lavet en lille collage med madfotografier gennem SUND MUMS’ tid, fordi collager altså er så hyggeligt.

Og så kan jeg da starte med at lave en “kommentar” selv:

Som mange af jer ved, så laver jeg mad primært uden gluten, mælk/laktose, sukker og gær – og senest også såvidt muligt uden æg. Dette bunder i delvis fokus på nogle intolerancer, som jeg længe har døjet med og delvis fokus på sundhed gennem en velfungerende krop, der skal kunne holde til en del fysisk aktivitet. Jeg startede SUND MUMS som en måde at dele opskrifter på med interesserede veninder og også for at kunne øve mig lidt mere i madfotografi, men fik hurtigt respons fra andre, der fandt både opskrifter og billeder interessante og inspirerende. Siden da er der sket en del her med opdateret udseende, facebook-side samt flere og flere læserkommentarer – og det glæder mig meget… Et par oplysninger om mig selv: Jeg synder med min mors æblekage med smuldredej, som det er totalt og fuldkomment umuligt at lade være i fred, når den står der lun og velduftende af kanel(som jo er mit yndlingskrydderi, ja); jeg har flere gange prøvet at tælle mine skønhedspletter, men glemmer hurtigt, hvad jeg nåede frem til, hvorfor jeg på et senere tidspunkt tæller igen; jeg kan ikke lide smagen af eddike – goodbye syltede glæder her i livet; og jeg har dyrket gymnastik siden var 3 år gammel, men har kunnet svømme siden jeg var 3 måneder gammel.

Jeg glæder mig til at læse jeres kommentarer og til at glæde en af jer ekstra meget. Glædelig mandag! (apropos glædelig – jeg glæder mig allerede til jul… Og til mere kanel!)

Husk, at du kan like SUND MUMS på facebook og følge på bloglovin’.

29 thoughts on “FØDSELSDAGSFEST OG GAVEREGN – VIND FADE FRA KÄHLER

  1. Smukke fade! Og smuk blog.
    Sundhed er for mig en nødvendighed, men lige så meget en udfordring. At være sund på SU, kan til tider være en kamp. (Heldigvis har jeg en sød mor, med grønne fingre. Og hun leverer gerne grøntsager i store mængder!) Men jeg har en kræsen krop, der reagerer med det samme, hvis den ikke kører på kvalitetsbrændstof. Og for at kunne præstere på mit studie, og have energi hele dagen, kræver det en nøje udvalgt kost, der giver mig, hvad jeg har brug for!
    I samme åndedrag, vil jeg benytte mig af muligheden til at sige tak for din inspirerende tilgang til mad. Såvel dine kreative løsninger til din æstetiske indfaldsvinkel.

  2. Det er så surt man ikke kan deltage i nogen konkurrencer fordi man ikke har facebook!

  3. Først og fremmest: TILLYKKE med fødselsdagen til bloggen 🙂

    Sundhed er for mig overordnet, man behandler sin krop på en måde, så man/den har det godt. Det indebærer, at man spiser varieret og i de rigtige mængder. Herhjemme kører vi “alt med måde”. Jeg tror ikke på, at man skal skære dele af sin kost fra (som fx kulhydrater) med mindre der er en god grund til det. Er man allergisk eller intolerant over for bestemte fødevarer, skal man selvfølgelig fjerne dem fra sin kost. Men jeg tror, at en velfungerende krop har brug for både kød, korn, mælkeprodukter og fedt. Der skal være plads til kage og sovs, det skal bare ikke være hver dag. Som sagt: Alt med måde.

    Om mig: Jeg er newbie-sønderjyde og ELSKER den ro og åbenhed jeg har mødt herovre. Selvfølgelig savner jeg til tider venner og familie, men jeg føler at jeg har fået langt mere end jeg har “mistet”. Jeg er fan af alt syltet, især agurker, hvilket flere gange har resulteret i, at folk har spurgt om jeg var gravid. Jeg tror faktisk, at jeg er nødt til at gå ud og fiske en agurk op af glasset om lidt 🙂 Jeg har selv været en del af blogland siden april, så der er lidt tid til jeg selv kan fejre blog-fødselsdag. Sidst men ikke mindst, går jeg og tæller ned til 1. december, så jeg kan få lov til at pynte op, bage julekager og drikke gløgg 🙂

  4. Tillykke tillykke tillykke !
    Har virkelig nydt dine opskrifter, og gjort brug af flere af dem med STOR succes ! 😀
    Sundhed for mig er lidt af en blanding, jeg gjorde et skift for nogle år siden, i en alder af 20, at der skulle ændres noget, da min energi var på lavpunkt og min vægt steg gradvis. Jeg spiste ekstremt meget MacD mad dengang, og gik overhovedet ikke op i hvad jeg drak eller spist. Men besluttede mig for at det skulle ændres – så startede med at skifte alt “hvide” produkter ud, og kørte grov stilen. Derefter stoppede jeg fra dags dato med at rører MacD og Burgerking, og har nu holdt det i tre år. Ellers er sundhed for mig bare at spise sundt og varieret (efter bogen) i hverdagene, og i weekenden er jeg mere løssluppen, da det betyder meget for mig at hygge mig med venner og familie, og det indeholder ret ofte lidt guf (dårlig vane – men jeg ELSKER chokolade)
    Men synes det er skønt med blogs om sundhed og madopskrifter, da det inspirere mig ekstrem meget, og jeg får prøvet nye og sunde variationer af.
    Så tak , og bliver godt at følge dig fremover 🙂
    – Jeanette

  5. Sundhed er en livsstil. Sundhed er for mig en status, som for andre er en dyr Chanel-taske. En status om, at jeg tager mig selv meget alvorligt, at jeg ser mig selv som noget der skal forkæles og passes på. Derfor er du og din blog også for mig unægteligt vigtigt. Du inspirere og hjælper mig til, at forsøde min sunde livsstil, og du hjælper mig til at mæle alle sundhed-er-da-kedeligt kritikere til jorden. Af hjertet tak. Ps. sundmums rock

  6. Kære Sund Mums
    KÆMPE STORT TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN !!
    Rigtig fed hjemmeside, som jeg har anbefalet til mange af mine venner.
    Bliver rigtig meget inspireret, hver gang jeg besøger hjemmesiden.
    Jeg har en kostfaglig baggrund og arbejder selv med mad på en efterskole.
    Sundhed for mig er hjemmelavet god mad. Masser af grønt og fisk, godt kød.
    Helst økologisk og alt sammen i en god variation, og uden at det bliver hysterisk og frelst.
    Noget af det vigtigste for mig er at maden laves fra bunden, så jeg er sikker på kvaliteten af råvarerne.
    Mange hilsner
    Laila Frederiksen

  7. Stort TILLYKKE med Sund Mums … Jeg er vild med din hjemmeside og har lavet din gulerodskage 2 gange allerede .. For når jeg bager til mig selv , skal min kage indeholde gode ingredienser , som jeg kan træne hård sport på. Og det gør din kage 🙂 så jeg får ikke dårlig samvittighed , men tænker at jeg giver min krop noget den har brug for. Din opskrift med helstegt kylling og rodfrugter er også super . Jeg vil helt klart prøve mange flere af dine opskrifter , så forsæt endelig med din hjemmeside den gør mig liv sundere og mig mere glad:-) Kh.. Helene Sendt fra min iPhone

    Den 05/11/2012 kl. 12.13 skrev SUND MUMS :

    > >

  8. Sund mad(MUMS) betyder for mig; velvære. Jeg har det godt, når min krop har det godt, Tit og ofte har jeg svært ved at finde på nye ting at spise i hverdagen, og her har denne blog været fantastisk. Så tak Beno. Ikke nok med at det er nogle gode opskrifter du kommer med, så er det også nogle fede billeder der giver en lyst til at kaste sig ud i det.
    Så tak!

  9. Sund uden grums, det er mums!
    Usund jeg er i en stund, men at leve sundt jeg forsøger året rundt.
    Uden en sund krop livet bliver et flop, med et sind der ikke duer til en pind!
    Min hjerne skal virke, uden at knirke, det gør den bedst, når jeg spiser sundt som en hest.
    Tilsætningsstoffer de flopper mens jeg ud i mums bloggen hopper!!!!!!

  10. Hip, Hip, hurra og stort tillykke til bloggen med det første år! Jeg nyder at følge med i dine lækre opskrifter, og ikke mindst virkelig lækre billeder!
    Sundhed handler for mig ikke kun om sund mad. Jeg ser på sundhed som et helhedsbillede hvor mad, motion og generel glæde for de ting, man beskæftiger sig med i hverdagen, tilsammen skaber et sundt liv – og deriblandt skal der også være plads til at skeje ud med usunde ting såsom at drikke alkohol sammen med veninderne inden en fest – eller nyde mors lækre æblekage med efterårets danske æbler og lækker crumble (; Jeg har selv lært på den hårde måde, hvor meget ordentlig mad betyder for ens velvære, da jeg har været igennem en periode, hvor jeg valgte maden fra. Det er på ingen måde en sund løsning, men heldigvis har jeg genfundet glæden ved mad og livet generelt 🙂

  11. Ok, det her bliver nok lidt alvorligt, haha, sorry… Sundhed er meget meget vigtigt for mig. Især fordi jeg interesserer mig rigtig meget for at lave mad, og være kreativ i et køkken, og for min krop samtidig. Det er jo lidt svært at være så glad for mad og samtidig gerne vil være pæn. Det resulterede i at jeg havde en periode, hvor jeg ikke spiste særlig meget. Pyha, det er svært at skrive, men jeg er nød til det for ellers kan jeg aldrig blive 100% helet. Jeg tabte mig meget og jeg var rigtig glad for det for jeg syntes egentlig jeg var lidt småbuttet. Det gik bare over gevind. Det er først her på det seneste jeg har lært at jeg godt kan spise en masse, så længe jeg bare spiser sundt og får den næring jeg har brug for.det har selvfølgelig skabt problemer for mig, og jeg håber bare for alle at de kan indse hvor vigtigt sundhed er!
    Facts om mig:

    – jeg spiser nemt et kilo frugt og grønt om dagen!
    – jeg elsker kogebøger, det er det beedste! Og madblogs self…
    – jeg er (desværre) RIGTIG rigtig naiv og slowbrainy…
    – jeg bliver fuld efter 4-5 genstande tror jeg, åske endda før. En smule pinligt 😉

  12. Jeg har fulgt denne fantastiske blog i meget lang tid, men jeg har faktisk aldrig givet en kommentar, men nu er det vist på tide, at jeg fortæller, hvor glad jeg er for SUND MUMS! Jamen, hvor skal jeg starte?? Sundhed betyder rigtig meget for mig – specielt fordi man kan blive inspireret af en blogger så dygtig som dig! Da jeg gik i folkeskole var jeg en smule buttet (som man siger ;)) – og efterhånden jeg blev ældre, jo mere bevidst var jeg omkring min krop og sundhed. Derfor besluttede jeg mig for at ændre livsstil fuldstændig. Jeg tvang mig selv til at spise grønsager (jeg var meget kræsen) og stille og roligt begyndte jeg at kunne lide ting, jeg aldrig havde kunnet lide før. Jeg endte med at tabe mig 15 kg. og derudover fik jeg også masser af energi og glæde i form af maden – helt fantastisk! Jeg begyndte at spise frugt, grønt og masser af proteiner. Lige siden har jeg været meget bevidst omkring hvad jeg putter i munden. Nu bor jeg i en lejlighed med min kæreste og jeg ELSKER at lave mad hver eneste dag i mit lille køkken. Jeg nyder at blive inspireret af bloggen, og jeg kan vist roligt sige, at SUND MUMS er ret populær herhjemme! 🙂 Ps. Disse fantastiske Kähler fade ville passe perfekt ind i mit køkken med alt det andet Kähler, som pryder hylderne! Pps. Vil jeg også sige TILLYKKE til SUND MUMS, og fortælle hvor glad jeg er for, at der er bloggere som dig! Al held og lykke i fremtiden!

  13. Mig og sundhed har ikke altid været venner, men da jeg fik konstateret svær svangerskabsforgiftning og HELLP, ændrede det sig.
    Min organer gik igang med at lukke ned.. og min søn måtte fødes 3 måneder for tidligt.
    Villum døde tre uger efter. Min krop og min psyke var under enormt pres og min vægt svingede helt vildt. Jeg tabte 9 kilo på hospitalet. 9 kilo der var rent vand. Så stoppede jeg med at spise. Tabte 11 kilo , men da jeg kom ud af det første sorg “stadie” og begyndte at spise igen.. Ja så røg det hele på igen.
    Nu står jeg præcis 9 måneder efter Villums død. Jeg har tabt over 10 kilo på ca. 2 måneder- kun ved at spise sundt og træne. Jeg er motiveret til at tabe mig mindst 10 kilo mere og det kan jeg takke Villum for.
    Jeg tog i august den beslutning, at når jeg engang bliver gravid og syg igen, så skal min krop være så stærk som overhovedet mulig.
    Sundhed er derfor ikke kun for at jeg skal se godt ud. Det er også for mig en måde at slippe dårlig samvittighed. Hvis jeg bliver gravid og det barn dør, så vil jeg vide, at jeg gjorde alt jeg overhovedet kunne for at holde min krop sund.
    I dag elsker jeg træning. Har aldrig været i så god form og er stolt af mig selv.

  14. Hejsa,
    Jeg starter også lige ud med en fødselsdagshilsen – Jeg har godt nok ikke fulgt dig hele vejen, men har dog været med et godt stykke tid alligevel… 🙂

    Hmm, og så til det store spørgsmål: Hvad betyder sundhed for dig? Altså – Det betyder jo vildt meget! Ikke fordi, at jeg er fanatisk med noget som helst (Er nok mere fanatisk med, ikke at være fanatisk). Men helt ærlig – Man har kun en krop, som fortjener, at man passer lidt på den og her tænker jeg både fysisk og psykisk – Mad påvirker begge behov (Det samme gør motion).

    Jeg begyndte for alvor at tune ind på det med maden, efter at jeg i lang tid havde haft store problemer med min hud. Kollegiemaden blev skiftet ud med hjemmelavet mad lavet heeelt fra bunden, hvilket kickstartede min interesse for mad uden alverdens kemiske tilsætningsstoffer. Da sundhedsbølgen begyndte for nogle år siden, blev jeg opmærksom på, hvor interessant mad – og ikke mindst madkultur er. Har læst alverdens bøger om både den ene og den anden “madreligion”. Jeg synes, at det er helt vildt interessant at læse om de forskellige holdninger og retninger indenfor mad, som efterhånden findes derude.

    Prøver et par opskrifter af i ny og næ – mest af alt fordi jeg elsker at eksperimentere. For et par år siden fandt jeg ud af, at jeg ikke tåler mælk ret godt (Hoppede med på smoothie-bølgen, men var for nærig til at købe rismælk mv., så lavede dem på almindelig mælk, som jeg ellers aldrig rigtig har drukket (heller ikke i min barndom) – Fandt pænt hurtigt ud af, at det var en dårlig idé ;-)). Det har naturligvis også affødt en del eksperimenter…

    Jeg læser pt. til lærer og skal næste år i gang med linjefaget hjemkundskab – Jeg glæder mig helt sindsygt til at dykke lidt længere ned, og lære mere om de forskellige næringsstoffer mv. Overvejer faktisk lidt om jeg skal videreuddanne mig indenfor kost og motion, når jeg er færdig med læreruddannelsen. Hvem ved, hvad tiden bringer…

    Til slut får du lige et lille klap på skulderen – Synes at din blog er super interessant 🙂

    Kh Ina

  15. Begrebet sundhed har virkelig ændret mening for mig gennem de seneste år. Jeg synes selv jeg har haft et godt billede af hvad der er sundt og usundt, men utallige blogbesøg og “googling” har virkelig åbnet mine øjne for, hvor meget man skal tænke over at være sund i dag – især fordi der er så mange forskellige meninger. Min største øjenåbner har været, at vi i Danmark putter sukker i ufattelig mange fødevarer, som jeg i hvert fald ikke var opmærksom på.
    For mig har det været en svær balancegang mellem at være fanatisk og ligeglad, men jeg synes selv jeg har fundet et leje, hvor der er plads til både mig, familie, kæreste og venner. Især fordi sundhed netop ikke kun handler om hvad man putter i munden og hvor mange kilometer man tager på løbebåndet, men også at omgive sig med mennesker der er gode for en og huske at de også kræver pleje. Jeg har i hvert fald fundet ud af det ikke er sjovt at være åleslank og superfit, hvis det betyder man sidder alene hver aften. Sundhed er balance.

  16. Hej Sund Mums.
    Sikke nogen fine fade, de ville godt nok se pæne ud i mit køkken, når jeg flytter hjemme fra næste år!
    Jeg er 17 og går i 2’g, jeg bruger rigtig meget tis på skole, og det dræner mig for energi, så jeg har omlagt min hverdag, hvor jeg har presset fitness ind, og en sundere livsstil. Siden jeg begyndte har jeg fået mere overskud og er blevet meget gladere, som smitter af på mine medmennekser. Så alle er glade for ændringen!
    For mig er sundhed ikke kun et spørgsmål om at være i form, og sporty. For mig betyder det også at være glad, “ustresset”, udhvilet, alt i alt godt tilpas. Det er meget vigtigt for min egen hverdag, for at jeg kan holde mig oppe i en ellers så stresset skole hverdag. Jeg bruger også fitness rigtig meget, til at få det bedre og blive gladere. Min selvtillid stiger når jeg har været nede og træne, og så blver alt bare bedre, og mine dage bliver nemmere at komme igennem. Sundhed er også kost, alt du putter i munden medføre hvordan du har det senere hen på dagen, og hvordan din skoledag bliver. Alt i alt, sundhed er en super vigtig ting i min hverdag, for at vedholde mit gode helbred og humør.
    Lækker blog!
    Knus fra Karen (:

  17. == HIP, HIP HURRA == DET ER SUND MUMS FØDSELSDAG == HIP, HIP HURRRRAAAA ! ==
    Først vil jeg simpelthen rose dig for springet udi at starte bloggen. Uanset hvem man er og ens baggrund, kræver det mod og overvejelser at trykke på knappen og udgive sit første indspark! Men når man som du, har en klar ide og plan med det, og interessen for at gøre det med en knivskarp professionel indgang til det, er det næsten uundgåeligt at få succes! For mig er SUND MUMS en succes !
    == HIP, HIP HURRA == DET ER SUND MUMS FØDSELSDAG == HIP, HIP HURRRRAAAA ! ==

    Sundhed og sund mums er for mig ganske enkelt god mad. De gode og ægte råvarer, der får mulighed for at skinne igennem og pirre sanserne. Det handler om de gode oplevelser, og at man ikke springer over hvor gærdet er lavest, men istedet der hvor man bliver glad helt ned i maven. Sundhed handler også om viden og interesse, det er stadig for ‘de få’, forstået på den måde at det kræver interesse, passion, indlevelse, undersøgelse, studier – og ikke mindst kræver det at man tillader sig at føle efter – føle efter om man har det godt og om de ting vi fylder os med, er det som gør forskellen for os. For et madøre som mig, er det alfa omega for en god tilværelse at alt mit mad er sundt, godt og at det gør mig lykkelig.

    Kærligheden til gode råvarer, gør mig ikke istand til at begrænse mig til ét yndlingsprodukt – jeg er vild med alle gode råvarer ! Alt hvad jeg takker ja til her i livet, handler om det gode måltid og nydelsen af de flydende og faste sager, som finder vej til min mave. Men i øjeblikket er det en god hjemmekogt æblemos, som gør lykken. Ganske enkelt nogle sunde og lækre æbler udvalgt til min mos, og kun forkælet med god vanilje – intet andet ! Det har stået på i flere år nu, at sådan en sag har fast plads i køleskabet. Mosen gør sig glimrende som en sund forkælelse ud på aftenen, alene, med A38, med en let pisket flødeskum, med is, kage, gammeldags med makroner og flødeskum … Du kan selv fortsætte historien – når mosen er god, sund og lavet med kærlighed, kan den flankeres af hvad som helst !

    Sådan gik det til, at jeg både fik lykønsket dig, rost dig (p.s. klap lige dig selv på skulderen og giv dig selv en krammer :)), ævlet om mad-passionen, fortalt lidt om mig selv OG suppleret bloggen med en lille lykkefuld opskrift ❤

    == HURRA, HURRA, HURRA, HURRA == For livet, maden og kærligheden ! ==

    Over and out, Mette

  18. Jeg følger og liker løs 🙂

    Sundhed er for mig en del af ‘sund fornuft’ konceptet. Altså, så tænker jeg da over hvad vi spiser og især hvor det kommer fra (ikke noget med burhøns og den slags til mig), men for at det ikke skal gå over gevind tillader jeg også at vi ‘synder’ engang i mellem. Igen, med sund fornuft. For man behøver jo ikke spise hele posen med slik 😉

  19. Hej Benedikte
    Tillykke med bloggens 1-årsfødselsdag, tænk: jeg troede, den havde eksisteret meget længere!
    Jeg har altid gået meget op i sundhed uden egentlig at vide ret meget om det og uden rigtigt at mærke efter, hvad kroppen har brug for. Nu handler min sundhedsopfattelse i høj grad om at spise, hvad jeg har lyst til og brug for. Mad, der gør mig glad. Mad, der ser indbydende ud. Mad, der er lavet med kærlighed og kvalitet. Og mad, der giver energi til at studere, motionere m.m.
    I juni besluttede jeg mig for en gluten- og sukkerfri periode i kampen på en flad mave. Det var i den forbindelse, jeg fandt din blog, og jeg har fulgt alle indlæg lige siden. Jeg havde aldrig før tænkt over, at gluten måske ikke var godt for mig, men da jeg efter 3 uger prøvede at spise sukker, brød og andre kornprodukter igen, mærkede jeg hurtigt en forskel ift. de 3 foregående uger – på den dårlige måde! Derfor handler sundhed for mig nu – ud over det tidligere nævnte – i høj grad om at mindske indholdet af gluten og sukker i min mad, fordi jeg kan mærke, at det er sundt for netop mig.
    Hilsner fra Freya

  20. Sundhed betyder rigtig meget for mig i min hverdag. Jeg kan mærke på min krop, at jeg spiser sund mad, og jeg får dyrket noget motion. Det gør det lettere at være på hele dagen, og det gør, at jeg ikke behøver at “løfte” mig selv op med unødvendig sukker i løbet af dagen. Jeg kan mærke på min hud, at jeg spiser sundt. Den er meget flottere, og det er jo bare en ekstra bonus, og et ekstra plus på kontoen 😉
    Derfor er det også dejligt med inspiration fra din blog. Selvom jeg ikke har allegi overfor noget, så er det stadig rart, ikke at proppe en masse ting ind i kroppen, som tit ikke gør noget godt!
    Et ekstra plus, så har jeg heller ikke dårlig samvittighed, når jeg synder med usundesager, som hvis jeg spiste kage og slik hver dag. Det tynger bare en selv, og gør ens selvværd dårligere. Jeg undlader at spise usunde sager, og spiser det kun hvis jeg bliver tilbudt noget hjemme hos andre. Så skal jeg ikke hele tiden gå og tænke over, hvornår jeg næste gang må købe noget slik, men jeg kan tage det meget stille og roligt!
    Et stort tillykke fra mig til bloggen! 🙂

  21. Hej Benno.
    Flot arbejde du har udført det sidste års tid.. Du har virkelig fået skabt meget på det der virker som ingen tid!
    For mig en sundhed ikke et spørgsmål om hvor mange gulerødder og fiskeolier man dagligt indtager, eller hvor mange maratons man har gennemført. For mig er sundhed en følelse af både fysisk og psykisk velvære, hvor der skal være plads til ens egne tanker og ideer.
    Hvor nogle mener at de er sunde, når de indtager en stor salat til frokost, og har det godt med det. Er der andre der inkorporerer alt fra sund kost, indre velvære og daglig aktivitet for at kunne opnå følelsen af sundhed.
    Sundhed er derved for mig et stort spørgsmål om personen og hvad han/hun ynder at nyde, i enten store eller små portioner.

    Hip Hip Hurra til dig søde og dygtige Benno.. du er en stor inspiration for mange mennesker hver dag.

  22. Tillykke med bloggen, troede faktisk den var ældre!? Der kan man jo bare se 🙂
    De er super fine, hvilket Kählers design generelt er 🙂

    Nåå, lidt om sundhed:

    Sundhed: Fedt er bandlyst!? Kulhydrater er bandlyst!? Bearbejdede produkter er no-go, og dagen skal leves på salat!?
    NEJ!!!

    Sundhed er et “begreb”, jeg har det meget, meget svært med. Må blankt erkende, at jeg desværre er det, de fleste vil kalde fanatiker – og nej, hvor er jeg træt af det. Ville så gerne kunne spise lige det jeg ønsker med måde. Jeg er nemlig af den overbevisning, at man ikke behøver tælle kalorier og altid vælge det mest “sunde” alternativ – Det gør ikke livet spor sjovere eller lettere.
    De folk jeg i forhold til “sundhed” beundrer mest, er dem, der lytter til deres mave – er jeg sulten? – og samtidig til deres lyst – har jeg lyst til noget lækkert? Desværre er synes jeg efterhånden, at der er mange, der har det på samme måde som jeg.

    Det denne blog gør godt for mig er, at jeg synes, den viser den “gyldne middelvej” – Der er plads til lidt godt til ganen, men samtidig har man også in mente, hvad der er godt for kroppen.

  23. Ahh, hvor er de flotte! Og kæmpestort tillykke med bloggen 😀

    For mig er sundhed egentlig et ret simpelt koncept, som alligevel kan være svært at efterleve: Hav det godt med dig selv og det du putter i munden 🙂
    Jeg synes ikke man skal være nødt til at leve af gulerøder og ting fra helsekostforretninger for at føle sig “sund”, men synes heller ikke det kan passe at man skal æde junk food i rå mængder for at “hygge sig”.
    Jeg har det godt med det jeg spiser, når det er noget der smager godt og samtidig giver min krop reel næring i stedet for bare at være tomme kalorier – hvad kalorietallet for det jeg spiser så er, tænker jeg ikke voldsomt meget over.
    Og det er så hér SUND MUMS og andre lækre madblogs kommer ind i billedet, for selvom jeg altid har været glad for at lave mad, har jeg godt nok haft svært ved at gennemskue, hvordan jeg skulle slippe afsted med at lave desserter og snacks uden at falde i sukker-bombe-fælden. Så tusind tak for hjælp i den afdeling 😀

    Et par (mere eller mindre) random facts om mig:
    – Jeg er nok både lidt en drenge-pige og en dulle. Jeg læser datalogi og spiller Nintendo, men har arbejde som makeupartist og elsker at være i køkkenet. Jeps, for mig er det en super blanding!
    – Da jeg voksede op gik jeg til alle tænkelige sportsgrene, men sjældent mere end én sæson, for jeg havde utrolig svært ved at finde noget jeg synes var sjovt(og det skulle altså til!). I dag elsker jeg dans, og sørger for at cyklen er mit primære transportmiddel. Måske jeg endda ender med at synes det er fedt at løbe, selvom jeg altid har afskyet det? 😉

  24. For mig har det altid været en svær balancegang mellem, at være fanatisk og ligeglad, men jeg synes selv jeg har fundet et godt midtpunkt nu, hvor der er plads til både mig, familie og venner.
    Sundhed handler netop ikke kun om hvad man putter i munden og hvor mange kilometer man tager på løbebåndet, men også at omgive sig med mennesker og huske at de socialelejligheder også kræver pleje. Jeg har i hvert fald fundet ud af det ikke er sjovt at være åleslank og superfit, hvis det betyder man sidder alene hver aften. Sundhed er balance. Og en vigtig en af slagsen.

  25. Sundhed er for mig, at være glad og rask og tilfreds med sig selv og sine handlinger.
    Og de fleste oplever jo, at usundt (læs fedtholdige, tilsætningstoffer, sukker og tomme kalorier) giver en dårlig følelse, så derfor er frisk og nærende mad det som gør mit liv sundt, så er det også stadig plads til de søde sager, men med omhu. En sund psyke er mindst ligeså stor del af sundhed, og oftest hænger det hele sammen! værd at huske på
    SUndhed er for mig super vigtig, og det gode brændstof betyder alt i en travlt hverdag. Hver især ved hvad der virker bedst for dem, om det er broccoli eller mars bar der kører længst, er op til den enkelte 🙂

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

