ORANGE JUICE MED GULEROD OG CITRUS

DSC_0277

Når man går koldere tider i møde, kan man nogle dage føle sig mere træt og uoplagt end ellers og kan få følelsen af, at der måske er en lille forkølelse på vej. Så man pakker sig ind i varmere tøj, drikker grøn the og sørger for at få et boost af vitaminer. Det sørgede jeg for lidt tid siden at få i form af en friskpresset orangefarvet juice med masser af frugtsødme og lidt bid fra bladselleri og ingefær. Jeg lavede en stor portion, så jeg havde masser til hele dagen.

Orange juice med gulerod og citrus
Mængde: 1,5 liter

2 røde grapefrugter
3-4 appelsiner
6 æbler
2 stænger bladselleri
8 gulerødder af almindelig størrelse
1/4 citron
2-3 cm ingefær

Skræl det nødvendige, og juice det hele i en saftpresser. Nyd afkølet – gerne med et par isterninger.

DSC_0273-2

Jeg blev for et par weekender siden inviteret til Fransk Affære 2013 på Docken, hvor jeg var et smut forbi. Det var et rigtig fint arrangement med både mad, chokolade, bagværk, drikke, sæbe, brugskunst, interiør, rejsebureauer, franske film og nye elbiler fra Renault. Masser af smagsprøver og engagerede mennesker. Jeg fandt endda et par tidlige julegaver på messetilbud og fik et par finde ting til mit eget køkkenforråd. Jeg tog et par billeder der, som I kan se herunder. Og så kan jeg virkelig anbefale jer at tjekke det ud næste år – især hvis man er bare det mindste frankofil!

Foodie

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

