CHOKOLADEGRØD MED HAVRE OG HIRSE

DSC_0289-2

Grød er den perfekte feel good-morgenmad. De morgenener, hvor vinden rusker godt i træerne og kulden har sneget sig ind, så er det bare en lækker og også dejlig hurtig morgenmad, der varmer hele vejen igennem. Denne valgte jeg at gå hele vejen og lave en grød med chokolade- og kakaotema, da jeg havde modtaget en pakke fra Chokolade Compagniet med en 100 % chokolade, nogle kakaonibs og noget kakaopulver fra AMMA. Det var en ren luksuspakke, og grøden blev en oplagt mulighed til at få testet alle sagerne på en og samme tid og samtidig få en luksuriøs morgenmad.

DSC_0298

Chokoladegrød med havre og hirse
Mængde: 2 personer

1 dl havregyn
1 dl hirseflager
1 spsk kakaopulver
1/2 tsk kanel
1/2 kardemomme
3 dl vand
1/4 tsk salt
1 stk 100 % chokolade, groft hakket
Kakaonibs
Nødder og frysetørrede bær til topping 

Bland havregryn, hirseflager, kakaopulver og krydderier undtagen salt i en kasserolle, og dæk med vand. Kog langsomt op, til det når den ønskede konsistens, og tilsæt salt og hakket chokolade, og rør godt rundt i grøden. Server drysset med kakaonibs, nødder og frysetørrede bær.

DSC_0304

Er jeg forresten den eneste, der er kommet i for tidlig julestemning? Det er jo faktisk først på søndag, men et besøg i Tivoli og “tilfældig” lytning af julemusik samt julede billeder på Pinterest har virkelig fået det til at krible i mig for at få lov til at pynte op! Jeg kommer til at ende med at være ligesom Mickey Mouse i Disneys Juleshow, der går rundt og fløjter “Jingle Bells”, mens han finder juletræ sammen med Pluto, når jeg skal hjem til mine forældre og nasse på lidt gran og andre naturgodter.

DSC_0317

2 thoughts on “CHOKOLADEGRØD MED HAVRE OG HIRSE

  1. Hej. Hvordan fik du denne luksuriøse pakke fra chokoladekompagniet? Og hvor ved du hvor man køber den 100 % chokolade fra AMMA og hvad den koster? Mvh 🙂

    • Hej Olivia 🙂 jeg var så heldig at få den tilsendt fra dem. Jeg tror, at man f.eks. kan købe den i Magasin Mad&Vin og har set dem et par steder online, hvis du søger efter det, og ellers kan du prøve at finde mere info her: http://chokoladecom.com/amma eller skrive til dem 🙂 mener prisen er 49 kr.
      Mange hilsner Benedikte

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

