KONKURRENCE: VIND GAVEKORT TIL NØDDEBAZAREN + OPSKRIFT PÅ DADDELTRØFLER MED CHILI OG KAKAO

DSC_0695

KONKURRENCEN ER SLUT.

Så blev det 1. december, første søndag i advent og hermed officielt jul. Jeg har glædet mig SÅ meget, og selvom jeg nødigt vil indrømme det, så har den tidlige juleoppyntning rundt omkring alligevel sneget sig under huden på mig og fået mig i julestemning før tid. Men nu er det officielt tilladt, og jeg skal også selv have pyntet op og i gang med at lave julede sager i køkkenet.

Jeg har fundet en vinder af Cono-lågkrukkerne fra Kähler, og jeg har lige nået at få alle med i vurderingen. Tak til alle jer, der har deltaget, det er virkelig fedt at så mange har fundet vej herhen! Vinderen er Julie Lund, som jeg har sendt en mail til. Så hermed er der én, der har fået en ekstra adventsgave, men der er samtidig en, der får chancen igen indtil på søndag, den 2. søndag i advent, hvor man kan vinde et gavekort på 100 kr. til Nøddebazaren.dk. Læs mere om konkurrencen nederst i indlægget!

DSC_0680

I husker nok fra det her indlæg, at jeg lovede jer en opskrift på de daddeltrøfler, som jeg viste billeder af. Og den får I her. Det er i en spicy version med både lidt chili og cayennepeber og er helt lækre og bløde og smager af chokolade. De varmer rigtig dejligt her i den kolde tid.

Daddeltrøfler med chili og kakao
Mængde: Ca. 30-40 stk.

25 “almindelige” dadler (omkring 250 g med sten)
2 spsk kokosolie, smeltet
2 spsk kokosmel
2 spsk mandelmel*
2-3 spsk kakao
1/2 tsk kanel
1/2 tsk kardemomme

1/2 tsk vanillepulver
1/2 tsk chilipulver
Et nip cayennepeber

*Du kan også kværne tilsvarende mængde mandler selv. Eventuelt kan du i stedet bruge kokosfibre, kokosflager eller bare ekstra kokosmel.

Udsten dadler, og blend alle ingredienser i en foodprocessor eller eventuelt en kraftig blender. Tril til kugler og pynt med f.eks. kakaopulver, kokosmel, kakaonibs, frysetørret frugt eller lignende. Har I gode forslag til pynt? Hvad plejer I at gøre? Tip: Jeg blender også nogle gange en slags crunch af kakaonibs, mandler og lidt salt, eventuelt også et nip cayennepeber. Virkelig lækkert!

DSC_0735

Og så til konkurrencen: I kan fra i dag af vinde et gavekort på 100 kr. til Nøddebazaren.dk og for at deltage i konkurrencen, skal man følge Nøddebazaren på facebook her og i en kommentar fortælle, hvad ens favoritnødder er. Husk at skrive din e-mail også. Konkurrencen slutter på næste søndag, den 8. december og dermed 2. søndag i advent. Held og lykke, og jeg håber, at I har lyst til at deltage endnu en gang!

Collager87

56 thoughts on “KONKURRENCE: VIND GAVEKORT TIL NØDDEBAZAREN + OPSKRIFT PÅ DADDELTRØFLER MED CHILI OG KAKAO

  1. Mums, de skal helt sikkert prøves!

    Og for deltagelse i konkurrencen:
    Jeg bruger forskellige nøder hele tiden, men mandler er nok hvad jeg bruger mest, så lad os kalde dem mine yndlings 😉

  2. Pistaciaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! :DDDD Pistacie og mandler er helt sikkert mine favorit nødder! MEN! Selvfølgelig kommer pistacienødder først! 😉
    MVH. Rana

  3. Mine yndlingsnødder er mandler – gode alene men også sindssygt anvendelige i alt muligt lækkert, mindre syndigt bagværk 🙂

  4. Åh dem må jeg prøve at lave. Spiser stort set hverken sukker eller mel og det gør altså udvalget af juleguf ret begrænset 🙂
    Mine yndlingsnødder er pistachenødder. Tror jeg. Eller mandler. Eller valnødder. Ej det er jo svært. Valnødder it is 🙂

  5. Mine favoritnødder er cashew! 😀 Og mandler.. og hasselnødder! Men mest cashew, de er simpelthen så lækre og elsker konsistensen af dem!

  6. Mine favoritnødder er paranødder. De er nærmest saftige og sprængfyldt med sundt fedt!

  7. Jeg elsker alt ved mandler – de smager fantastisk og kan bruges til alt muligt godt 🙂

  8. Åh den er svær. Holder så meget af nødder!
    Men min yndlings må være mandler, specielt efter de har ligget i lidt vand over natten. Mums!

  9. Man kan da ikke vælge mellem sine børn! Jeg elsker mandler, cashewnødder, paranødder, jordnødder, pistacienødder og valnødder….. Hmm.. Måske er det cashewnødder ❤

  10. Mandler – men er lidt i tvivl om det overhovedet er en nød… Derudover er jeg meget vild med paranødder!

  11. Det er jo svært at vælge en yndlingsnød!
    Jeg elsker at bage og lave søde sager med mandler, men derudover er jeg også helt vild med saltede macadamianødder… Mums!

  12. Efter et ophold på Hawaii, har jeg fået en forkærlighed for macadamianødder – især hvis de er ristet i honning eller kanel! 🙂

  13. Jeg har liket på facebook 😉

    Hm.. Min favoritnød.. Det må være valnødder! Men der er virkelig mange gode, – svært valg!

  14. Favoritnødderne er klart macadamia , pistacie og hasselnødder – du må ikke be mig om at vælge imellem dem :p

  15. Det spørgsmål er helt unfair, for jeg elsker ALLE nødder! Men absolute farvoritter må være peanuts, pistacie, cashew og pekan nødder :-)))

  16. jeg elsker pistacienødder, men hader skallen der er på, så man kun kan spise en ad gangen 🙂

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

