KONKURRENCE: VIND PAKKE MED GLUTENFRI PRODUKTER FRA SEMPER

DSC_0605

Konkurrencen er slut.

Så er det blevet 2. søndag i advent, og jeg har både fundet en vinder af konkurrencen om et gavekort til Nøddebazaren.dk fra sidste søndag af – og jeg har også en ny konkurrence klar til jer. Vinderen af sidste konkurrence blev Emillia Mølgaard, som jeg har sendt en mail til. Og så hurtigt videre til den nye konkurrence: En heldig læser kan vinde en pakke med glutenfri produkter fra Semper, som jeg skrev lidt mere om tidligere på ugen her.

Desktop108

Pakken består af en melblanding til landbrød, en melblanding med grovmix, en pakke pastaskruer, et pastakit, en pakke Kick Natural, en pakke knækbrød og en pakke Cookie-O’s. Så hvis du selv eller en tæt på dig ikke så godt tåler gluten, så skynd dig at deltage som følgende:

Følg Semper Glutenfri Danmark på facebook her, og smid en kommentar til dette indlæg, hvor du fortæller, hvad du allermest elsker at lave i køkkenet i denne julede tid på året. Jeg er selv utrolig glad for at lave konfekt, men ikke nødvendigvis klassisk marcipan og nougat-konfekt. Gerne noget, der er lidt anderledes eller har et sundt twist over sig. Få inspiration til hjemmelavet konfekt fra bloggen her. Det kan være, at du selv mest nyder at bage julesmåkager, lave varme drikke eller stege anden til juleaften. Husk at skrive din mail-adresse. Konkurrencen slutter næste søndag, den 15. december – altså 3. søndag i advent.

52 thoughts on “KONKURRENCE: VIND PAKKE MED GLUTENFRI PRODUKTER FRA SEMPER

  1. Uh, mit yndlings hjemmebag i julen er meget klassisk! vaniliekranse eller et dejligt marcipanbrød med nougat og mandler 😀 Eller risengrød! Og risalamande! 🙂

  2. Lækre produkter 🙂 Jeg elsker når der dufter af julens småkager i hele huset og dem bliver der bagt mange af herhjemme. Mine yndlings er vanillekranse! 🙂

  3. ihhh som gluten – og mælkeallergiker er der ikke noget, jeg synes bedre om, end når der er mulighed for at forfalde til hurtige løsninger. At alt konsekvent skal laves fra bunden er ret anstrengende..
    Selv elsker jeg risalamande – og alt med marcipan!! Så det bliver der lavet flere ómgange af… 😉

  4. Min mave tåler desværre ikke så godt alle de klassiske julegodter, så jeg eksperimenterer glad og gerne med at omforme disse, så jeg også kan nyde godt af lidt hyggesnacks her i december. Favoritten er helt klar konfekt, men jeg er altså også ret glad for julenøddemuffins. I år har jeg planer om at lave en mælke- og risfri risalamande – nu må vi se, hvordan dét kommer til at arte sig 😉

  5. Jeg er blevet helt vild med at bage pandekager! I alle mulige afskygninger! Elsker st eksperimentere med alle mulige julekrydderier! Det for mig virkelig i julestemning 🙂

  6. Jeg elsker at lave de traditionelle julesmåkager hjemme hos min mormor som vi har gjort siden jeg var helt lille. Vaniljekranse, jødekager, finskbrød, pebernødder og klejner. Og så laver vi også altid hjemmelavede fyldte chokolader med marcipan, nougat, orangechokolade, karamel mm.
    MUMS

  7. Proteinkugler med lige dele æblemos og mandelmel, noget vanilleproteinpulver og lidt kanel og sukrin – rullet i malede mandler. Fuldstændig vidunderlige og smager af marcipan 🙂

  8. Jeg foretrækker at lave noget lækkert konfekt, helst bestående af nougat og marcipan. Ellers er vaniljekranse også altid et hit 😉

  9. Der er noget helt nostalgisk ved at trille pebernødder mens “let it snow, let it snow, let it snow” kører i baggrunden! 🙂

  10. dadler med valnødder! masser af grød og varme retter! og jeg SKAL have lavet Lucia boller denne jul, da jeg hører så godt om det! Det har jeg villet prøve i årvis, så i år bliver det! :p
    God jul til diig! 🙂

  11. Vaniljekranse lavet på mandelmel 🙂 .. og marcipan med amarena kirsebær og mørk chokolade – Ja tak !

  12. Til jul elsker jeg at besøge min mormor og lave diverse julekager og julebrød, så hele huset dufter. Så inviterer vi gerne min mor og min onkel på besøg til smagning. Især klejner, jødekager og chokolade/ marcipan konfekt er et hit :))

  13. De sidste par år har jeg til Jul lavet en lille hjemmelavet kogebog som gaver til min familie (6 eksemplarer), hvor de så får ca 20 nye opskrifter på hjemmelavet mad, kager og andet lækkert 🙂

  14. Jeg laver to lidt sundere alternative til det lækre konfekt:

    Opskrift 1: daddelkugler bestående af dadler med skind, lidt instant-kaffepulver, lidt kakao og hakkede mandler. Man blander alle ingredienserne og ruller kugler i den rette størrelse. Derefter kan man rulle dem i enten hakkede mandler, kokosmel eller kakao-pulver. De skal stå på køl, så de får en lidt hårdere konsistent. MUMS, de er så lækre og endda sunde!!!

    Opskrift 2: cornflakes i chokolade: Meget mørk smelte chokolade smeltes i et vandbad, hvorefter man kan putte sine cornflakes (det kan evt. være branflakes eller glutenfrie, hvis man er så sund ;)) ned til chokoladen. Blander det godt rundt, og sætter derefter med to skeer små klatter ud på bagepapir. Stiller dem koldt til de er blevet stive. Hold nu op, hvor er de lækre altså!!!!!

  15. Jeg elsker altid at gå i køkkenet. Allermest i december elsker jeg den før-jule-and, min kæreste og jeg tilbereder sammen.

  16. Jeg ville elske at bage julesmåkager – Pebernødder, brunkager, vaniljekranse og jødekager. Elsker dem bare så meget!!! Dog er jeg allergisk overfor gluten (hvedemel) og derfor ville disse produkter gøre mig mega glad!

    Udover det, så har jeg også en svaghed for frisk rødkåls salat med granatæblekerner og appelsin. mmmm.

  17. Jeg elsker alt ved julen; oppyntning, musikken, hyggen, bagning osv.
    Desværre er jeg lidt udfordret i år, da det er første jul siden jeg fik konstateret glutenallergi.
    Sempers pakke ville være en kærkommen start til en glutenfri tilværelse.

  18. Det er en super give away så har jeg til når min veninde kommer til aftensmad…
    Mvh Astrid

    • Hov og vi skal lave julekonfekt næste lørdag med familien 😉 ellers er det hyggen med varme drikke.

  19. Vi har en julebagedag hvor vi bager småkager og lave konfekt sammen med ungerne – det er bare super hyggeligt, så må være det jeg elsker allermest på denne årstid 🙂

  20. Jeg elsker at bage alle former for julekager, men mine favoritter er pebernødder og vaniljekranse.
    Jeg har for en 1,5 uge siden fået at vide jeg har cøliaki (glutenallergi) og er der noget jeg elsker, er det alle de småkager der hører til julen – men når jeg bager dem uden gluten, er det bare ikke det samme, øv..
    Ellers elsker jeg at bage banankage/brød med kanel, kardemomme, sukater, rosiner, appelsinskaller i – og så med et lille twist af rom i – det smager simpelthen så julet 🙂
    Jeg ville elske at vinde disse glutenfrie produkter, da det ville være en super gave for mig her op til jul – og det er ikke den fedeste gave/nyhed at få op til jul ang. man har cøliaki resten af ens liv, øv..

    Jeg krydser fingre 🙂

  21. Åhh den kære juletid
    Forkæles af en lille bid
    Dadel-konfekt, choko-overtræk
    Smagen er nok så fræk
    Varm helse glögg -en lille tår
    Styrker halsen og mit hår
    Julen kunne blive en hverdagsvane
    Udsøgt tilfredstillelse af min gane
    Disse sunde levekår
    Gør min jul unik i år!

  22. Jeg elsker mest at lave cornflakestoppe (med orangechokolade).
    & klatkager (men hader at spise risengrød. 😀

  23. Jeg er ret kedelig og er bare allermest glad for at lave konfekt af marcipan, mandler og mørk chokolade. Mums.

  24. Jeg holder allermest af at lave supper, den type med masser af fyld, der har simret på komfuret længe. Så gør det ikke noget det er koldt ude 🙂

  25. Skøn give away.
    Vil elske at overraske min veninde der lige har fået at vide hun ikke kan tåle gluten.
    Så krydser finger.

    I julen kan jeg helt vildt godt lide at lave konfekt min fars havregrynskager som vi sammen laver hvert år den 23 dec er det bedste vi bruger en opskrift fra da han havde husgerning.

    Ellers er jeg for tiden tosset med mine egne hjemmelavede marcipan havregryns kugler med chokoladeovertræk guffe guf.

    -Anette
    anettesuniversdk.blogspot.dk

  26. Havregrynskugler, klejner, honningkager, og konfekt er vist nogle af mine ynglings ting til jul, men jeg skal helst prøve noget nyt hver år og i år skal jeg lave småkager med klumper af marcipan og chokolade i!!

  27. Som glutenintolerant er dette lige en konkurrence for mig!
    Jeg elsker at lave alternativt og ‘sundere’ konfekt – favoritten er dadler med mandler dyppet i chokolade, mums 🙂

  28. Åhh jamn startede livsstilsændring 1. aug i år, så forsøger mig – også her i juletiden, med skønne sunde retter. Har dog også bagt masser af småkager til mine drenge. Undgår dog selv i stor stil gluten da min krop bare reagerer negativt på det. Så smider fluks et lod i puljen.

  29. Det er mit første jul efter at være flyttet hjemmefra, så jeg forsøger mig med at lave en masse af de traditionelle ting, som min mor ellers bare plejede at stå for derhjemme. Det fører til lidt blandede resultater (læs: bløde pebernødder og brændte jødekager). Specielt er det svært, fordi min kæreste er vegetar og ikke tåler gluten, hvilket jeg ikke ligefrem har meget erfaring med. Derfor er jeg sikker på, at han ville blive glad, hvis jeg vandt de glutenfri-produkter, så jeg også kan lave noget lækkert mad som han kan få lov til at smage 😉

  30. Jeg er ikke så meget for at SPISE småkagerne – men jeg er meget glad for at lave dem;) Ellers går der i hindbærtrøfler, “seigemenn” og havregrynskuler<3

  31. Jeg har for en ca. måned siden fundet ud af, jeg ikke kan tåle gluten, og det har bare været en måned, hvor jeg ikke har vidst hvad jeg har skulle spise! Det er sgu svært at være totalt nybegynder!
    Derfor ville denne gave, være helt perfekt for mig, og jeg ville blive enormt glad for at vinde!! 🙂

  32. Hov glemte helt at skrive, hvad jeg elsker at lave! Der må jeg sige homemade honningkager er noget af det allerbedste jeg ved! 🙂

  33. Jeg er en totalt “sucker” for brunkager. Jeg elsker duften og smagen 🙂

    Hav en dejlig dag

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

