VIND SLANKEKOGEBØGER

KONKURRENCEN ER SLUT.

Jeg ved, at I læser med her af forskellige grunde. Nysgerrighed, inspiration, allergivenlig madlavning, sundhed, og hvad der ellers kan være. Og da jeg ved, at nogle af jer derude knokler med vægttab – nogle endda samtidig med fødevareallergier – så synes jeg, at det ville være helt okay med en konkurrence om slankekogebøger. Især fordi flere af opskrifterne “automatisk” ikke indeholder mel, mælk, sukker og lignende bare i kraft af det slankeprincip, som de er skrevet ud fra. Og især fordi det er min fødselsdag i dag, og så må det jo være meget fint at være i gavehumør begge veje rundt 😉
Dette er jo ikke en decideret slankeblog, men derfor skal man jo stadig få inspiration, der hvor man kan. Så derfor udlodder jeg tre slankebøger til tre læsere. I kan læse mere om dem herunder og nederst kan I se, hvordan I deltager i konkurrencen. Og så se lige hvor flot bøgerne ser ud på mit ikke særligt flotte lejlighedsgulv:

DSC_0196

Kuren til varigt vægttab af Henrik Duer – tager én gennem 7 faser af vægttab og viser, hvordan man kan tabe 20 kilo på 10 uger. Styrketræning, sundhed i hverdagen og trin-for-trin-guidning er alt sammen en del af denne bogs koncept, som er skrevet af Henrik, der er træningsfysiolog og bl.a. kendt fra TV3-programmet “Ekstremt fed – et år til at redde livet”.

Stop Yoyo-vægten af Charlotte Hartvig – tager udgangspunkt i at reparere insulinresistens som skade på celler efter lang tids indtag af det, hun kalder skadelige kulhydrater såsom sukker, pasta, frugtsaft, etc., gennem indtag af gode fedtstoffer og protein i bogens 56 opskrifter. Charlotte er klinisk diætist med egen kostklinik og forfatter til en del slanke- og kogebøger.

Sund og slank med 5:2 af Louise Bruun og Birdie Bjerregaard – bygger på konceptet om let faste to gange ugentligt, der udover vægttab skulle give mere energi, stærkere hjerneceller og sunderekredsløb, og dette guides man i bogen til sammen med tips og opskrifter. Louise er ernæringsterapeut, livstilscoach og personlig træner, og Birdie er tv-producent og konsulent med ønsker om at formidle viden om mad og sundhed.

Jeg har ikke selv givet mig i kast med disse bøger, deres indhold og opskrifter, og det er helt op til jer, om I kunne tænke jer selv at se nærmere på dem – men de ser bestemt interessante ud. Tre læsere kan vinde hver sin slankekogebog, så for at deltage skal du skrive en kommentar, hvor du fortæller hvilken af de tre bøger, som du ønsker at vinde. Jeg trækker en vinder søndag aften kl. 20.00.

78 thoughts on “VIND SLANKEKOGEBØGER

  1. stop yoyo vægten synes jeg lyder spændende. Jeg studerer ernæring og sundhed, og er interesseret i forhåbentlig at læse noget om fordele med “proteiner og gode fedtsyrer” 🙂

  2. Jeg vil rigtig gerne vinde 5:2 kuren da jeg flere gange har overvejet at give mig i kast med en form for faste-kur 🙂

  3. Jeg vil gerne vinde vejen til varigt vægttab. Jeg har lige skiftet arbejde, og kan allerede se effekten på min vægt

  4. Jeg ville gerne vinde sund og slank med 5:2, da jeg godt kunne tænke mig at afprøve denne form for “kur”.

  5. Jeg kunne rigtig godt tænke mig stop yoyo-vægten. Synes jeg bøvler en del med det…

  6. Jeg kunne mest tænke mig at vinde Sund og slank med 5:2. Jeg har hørt gode ting om kuren, og synes den lyder rigtig spændende!
    Og tillykke med fødselsdagen 🙂

  7. Tillykke med fødselsdagen søde Benedicte! Det var da dejligt, at man på din fødselsdag har chacen for at vinde noget. Hvis jeg er den heldige, så kunne jeg godt tænke mig at vinde bogen Stop Yoyo-vægten, da den passer bedst til mig 🙂

  8. Jeg kunne rigtig godt tænke mig Sund og slank med 5:2, da jeg har hørt 5:2 kuren skulle være god mod det farlige mavefedt, som jeg døjer med. Er meget nysgerrig efter at prøve kuren, men har ikke rigtig følt mig motiveret til at gå i gang endnu. Hvis jeg vinder bogen, vil jeg helt sikkert kaste mig ud i det 🙂

  9. Jeg vil gerne vinde ‘stop yoyo vægten’, da min vægt desværre går op og ned og jeg ønsker at sætte en stopper for det engang for alle 🙂

  10. Jeg har som sådan ikke behov for at tabe mig, men synes Sund og slank med 5:2 lyder ret interessant. Og de andre “bivirkninger” udover vægttab lyder som noget, jeg godt kunne bruge. Krydser fingre!

  11. Egentlig gad jeg godt vinde alle tre kogebøger, meeeen nu hvor jeg skal vælge én ud, går jeg efter Stop yo-yo vægten. Nu håber jeg så bare, at jeg er heldig 🙂

  12. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde Henrik Duers “Kuren til varig vægttab”, da jeg synes hans holdning til sundhed og vægttab er realistisk og holdbart – og jeg tror, bogen vil være en stor inspiration (og hjælp!) for mig 🙂

    Tak for en god blog!!

  13. Wow, de ser spændende ud alle 3.. Jeg har nogle andre af Charlotte Hartvigs bøger, som jeg synes er rigtig gode, så hvis jeg skulle være så heldig at vinde, ville jeg vælge Stop Yoyo-vægten 🙂

  14. Tillykke med fødselsdagen!
    Nu har der været så meget om 5:2 kuren, så det kunne da være spændende at læse mere om den. Jeg er derfor meget interesseret i “sund og slank med 5:2”.

  15. Hejsa 🙂

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde Charlotte Hartvigs bog om at stoppe yoyo-vægten. Jeg døjer med at veksle mellem at være rigtig sund for derefter at give fuldstændig efter for en mærkelig trang til at overspise (og gerne overspise netop kulhydrater og usundt sukker). Jeg har derfor problemer med skiftevis at være tilfreds og utilfreds med mig selv. Jeg håber at bogen ville kunne hjælpe mig med redskaber til at have en mere ligevægtig krop, både fysisk og psykisk, og slippe af med at yoyo’e i vægt.

  16. 5:2 diæten, da jeg ved min mor MEGWT gerne ville tabe sig, men hun ikke kan komme igang. Så jeg ville gerne give hende et spark i røven med sådan en!
    Også Fordi jeg også selv synes det kunne være lækkert med nogle opskrifter med få kalorier!
    Krydser fingre!

  17. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde sund og slank med 5:2, da min mor og jeg har besluttet os at starte med dette på mandag og det kunne derfor være super fedt med tips og inspiration til opskrifter 😀

  18. Kunne rigtig godt tænke mig at vinde Charlotte Hartvigs bog, som lyder rigtig spændende 🙂

  19. Jeg er i dilemma!
    Jeg synes alle bøgerne lyder enormt gode i inspirerende!
    Så jeg er besværlig og kan ikke bestemme mig. Må man vælge at være lige glad for alle bøgerne – så jeg tager gerne hvilken som helst af dem 🙂
    Jeg krydser fingre! Åh hvor ville det være dejligt endelig at kunne følge en sund livsstil og kost uden de svære ‘kure’ som aldrig holder.

  20. Jeg kunne godt tænke mig at vinde vejen til varigt vægttab, da jeg synes at forfatteren Henrik Duer er rigtig dygtig! Er sikker på at bogen ville falde godt til hjemme hos mig 🙂

  21. Alle bøgerne lyder super interessant, men jeg må dog sige at bogen Stop yoyo-vægten er den mest tiltalende af de 3, da nogle gode råd om, hvad man skal gøre for at holde sin vægt ville være guld værd og en stor hjælp fremadrettet!

  22. Ej, jeg kunne virkelig godt tænke mig at vinde Stop Yoyo-vægten. Jeg har over 1,5 år tabt 15 kg, men siden da har min vægt været meget ustabil og med store udsving. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp og inspiration til, hvordan jeg holder den mere stabil på sigt, så jeg ikke risikerer at tage det hele på igen.

  23. Jeg kunne godt tænke mig at vinde En kur til varigt vægttab. Jeg tror den ville være et godt redskab for mig 🙂

  24. Jeg vil rigtig gerne vinde stop yoyo-vægten. Jeg har for nyligt fundet ud af, at min krop har det svært med kornprodukter, så det vil være rigtig rart med noget inspiration i køkkenet!

  25. Jeg kunne godt tænke mig 5:2 kuren. Jeg så et program forleden om den og jeg blev nysgerrig på om det kunne være noget for mig. Det virker ihvertfald som en overskuelig kur og det er nødvendigt med en 3 mdr gammel baby og minus overskud 🙂

  26. Tillykke mange gange med din dag! 🙂 Jeg ville blive glad for 5:2-bogen. Generelt er jeg ikke meget for det der med kure; jeg tror mere på livsstilsomlægning og sund fornuft. Men jeg ved jo også godt, at nogle mennesker har det bedste med en struktureret tilgang til det såsom en kur eller et program. Og så det der med at faste, altså. Det kan jeg slet ikke forstå, at man kan! Netop derfor vil jeg gerne læse den bog.. Så kan jeg måske forstå det! 😉

    God dag på dig!
    Kh.

  27. Ville gerne vinde 5:2 , da jeg nok i virkeligheden er en smule skeptisk overfor det – det kunne derfor være rigtig spændende at læse omkring det , og måske blive overbevist 🙂

  28. Stop yoyo-vægten af Charlotte Hartvig lyder som en bog, jeg ville kunne hente “fed” inspiration i til min endnu relativt nye kostomlægning, der fokuserer på større indtag af proteiner og et lille indtag af kulhydrater 🙂

  29. Stort tillykke med fødselsdagen!
    Det ville være super lækkert at vinde sund og slank med 5:2 fasten 🙂 🙂

  30. Tillykke med fødselsdagen! ☀️
    Sikke nogle gode titler! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få fingrene i 5:2, da jeg overvejer at bygge min opgave op efter dette princip.

  31. “Sund og slank med 5:2 af Louise Bruun og Birdie Bjerregaard”
    – Simpelthen fordi jeg synes det lyder som en anderledes måde at tabe sig på, som jeg gerne vil sætte mig mere ind i! Og dertil hører der også opskrifter til, som jeg i DEN grad godt kunne bruge, når jeg skal flytte hjemmefra! Og når nu man studere, så lyder det ikke helt dumt med mere energi, stærkere hjerneceller og sundere kredsløb (har problemer med maven, som lægerne stadig ikke kan finde ud af hvad er, derfor prøver jeg stadig forskellige ingredienser, opskrifter og trænings forme af)
    – Tillykke med fødselsdagen! Dit billede af fødselsdagsbordet, så meget dejligt ud, den anden morgen!

  32. Uhh ville være skønt at vinde bogen stop yoyo kuren, jeg mangler lidt inspiration til nye retter

  33. Jeg er super nysgerrig på indholdet af alle tre – men hælder til den med hvordan man undgår yoyo-vægten!:-) jeg er slank – men svinger altid imellem str 36 og 38 – hvilket gør det rigtig svært at investere i rigtigt fittet tøj :-/ en længerevarende løsning til en str ville være skønt! Og det ville være lige så fint med en str 38 som med en 36 🙂

  34. Jeg vil gerne vinde Kuren af Henrik Duer. Jeg har på egen hånd tabt 20 kg over det seneste år og mangler de sidste 10. Jeg mangler i den grad inputs, for de sidste 10 er altid de sværeste, så håber denne bog ville give mig dette 🙂

  35. Jeg ønsker at vinde Sund og slank med 5:2, da jeg efterhånden mangler inspiration til kalorielette og alligevel mættende og spændende måltider. Jeg har ledt efter den overalt, men har ikke kunne finde den.

  36. Jeg vil gerne vinde Stop yoyo vægten, da jeg selv lider meget af yoyo vægt – og de der opskrifter i bogen vil jeg meget gerne prøve af, for at se om det kan hjælpe 🙂

  37. Det er jo svært at vælge mellem de tre fine bøger …
    Men skal jeg vælge en, skal det nok være “Sund og slank med 5:2” af Louise Bruun og Birdie Bjerregaard, da jeg overvejer lidt, om man skulle forsøge sig med den måde at spise på, og så vil det jo være perfekt at have nogle inspirerende opskrifter i baghånden.

  38. Ihhhh jeg ville helt klart ELSKE at vinde nummer 1: kuren til varigt vægttab. Lige noget jeg kunne bruge! Jeg vil så gerne have den der perfectbody!

  39. Jeg ønsker mig “Sund og slank med 5:2”, da jeg synes det er en spændende tilgang til et vægttab, som jeg selv forsøger at eksperimentere med, men gerne vil have mere viden omkring.

  40. Helt sikkert stop yo-yo vægten! Jeg vil hellere end gerne finde en metode til at holde samme vægt efter 7 år med en spiseforstyrrelse og svingende perioder 🙂

  41. Håber at du havde en dejlig fødselsdag!
    Jeg kunne godt tænke mig at vinde Kuren til varigt vægttab, synes den lyder spændende 🙂
    – Tanja (tanja.b.buch@gmail.com)

  42. Jeg vil helt vildt gerne vinde Stop yo-yo vægten. Har læst en del af hendes andre bøger og vil da gerne have denne med i samlingen 🙂

  43. Jeg ville ikke have noget imod at vinde alle tre bøger, men skal jeg vælge, vil jeg nok helst have fingrene i Henrik Duers Et Varigt vægttab. Jeg er vild med hans tilgang til sundhed, og vil gerne høre lidt mere om, hvad han mener.

  44. Jeg har nu i en del mdr efterlevet 5:2 kuren og trænger til ny inspiration til mine fastedage. Så jeg kunne godt tænke mig “Sund og slank med 5:2”

  45. Jeg ville elske at vinde “kuren til varigt vægttab” syns det lyder godt der også er nævnt lidt om træning i den 🙂

  46. Jeg er i gang med at tabe mig, og prøver på ikke at vælge “hokuspokusløsninger” som for eksempel faste eller nogle vanvittige ændringer, som jeg ved, jeg ikke kommer til at overholde. Jeg har fravalgt hvidt brød, og pasta, spiser en sjælden gang kartofler eller brune ris og fuldkornspasta i små mængder og prøver ellers på at få frugt og grønt. Jeg prøver at undgå sukker, hvilket er en grund til at jeg faldt over din blog med sundere alternativer, når nu lækkersulten melder sig. Og så træner jeg.
    For mig lyder “Kuren til varigt vægttab” som det fornuftigste alterativ, men også “Stop yoyo vægten” ville være relevant, for jeg svinger meget. Håber jeg kan holde den sunde livsstil – bøgerne, eller i hvert fald en af dem, kunne være en god inspiration til dette. Og så glæder jeg mig til at finde mange spændende opskrifter og idéer på din blog.

  47. Jeg vil så gerne vinde “Stop yoyo-vægten”, og for alvor få styr på alle mine sukkercravings! Så den bog ville passe perfekt til mig og mine “problemer” 🙂

  48. Jeg drømmer om at vinde Kuren til varigt vægttab 🙂
    Jeg tror, det er en vildt inspirerende kogebog.

  49. Kunne virkelig godt tænke mig at se nærmere på bogen om 5:2 kuren, for det er en kur jeg har overvejet at prøve!

  50. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde “Kuren til varigt vægttab”. Skal igang med en større omvæltning af mit liv efter vinterferien. Både kost og træning skal ændres, det ville derfor være skønt at vinde denne bog som kan være med til at motivere mig!

  51. Jeg gad godt vinde Henrik Duurs bog da den indeholder mere om sund livsstil i bredere forstand end bare kosten. Men også 5:2 lyder ret spændende – faste skulle være sundt og jeg ville gerne selv prøve det af…….

  52. Nu har jeg et halvt år kæmpet for at finde en kur, der virkelig kan hjælpe mig – mit problem er ikke at holde mig fra søde sager osv, men jeg bliver simpelthen for sulten. Kuren til et varigt vægttab lyder virkelig lovende, også hvad jeg ellers har hørt om den, så jeg krydser fingre for at den ryger ind ad min postkasse snart! ❤

  53. det ville være FEDT at vinde “kuren til varigt vægttab”! Inspirationen ville være kærkommen til at hjælpe mig i gang med mit vægttab (igen).

  54. Jeg vil mægtig gerne vinde bogen om 5:2 kuren 😉
    Håber de kan inspirere mig til at komme igang.

  55. Kunne VILDT godt tænke mig Kuren til varigt vægttab! De fleste kan gå på kur i en periode, men det er de færreste der er seje nok til at holde den – dem har jeg meget respekt for! Derfor kunne det være fedt at finde ud af hvordan de gør det 🙂

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

