SMOOTHIE MED BANAN, KAKAO OG AVOCADO

DSC_0130

 

Så har jeg endelig fået overstået en eksamen af den lidt tungere slags, og nu glæder jeg mig til, at der kommer lidt luft i hverdagen igen. Jeg har endelig fået lavet en lille ting til et indlæg, så det håber jeg, at I også sætter pris på. Det er en smoothie af de lidt tungere slags, måske man næsten skulle kalde det en shake, men det er i hvert fald en mæthedsbombe, måske nærmere en smoothiebombe – rigtig god til efter en gang morgentræning. Den smager samtidig lidt af noget, der burde være en dessert, så det er jo kun bonus.

SMOOTHIE MED BANAN, KAKAO OG AVOCADO
Mængde: 1-2 glas

1 frossen banan el. 1 banan + isterninger
1-2 spsk usødet kakaopulve(jeg brugte denne fra Amma, som er den bedste, jeg har smagt)
Et nip steviapulver el. andet foretrukkent sødemiddel(kan udelades) – du kan også tilsætte 3-4 dadler for ekstra sødme
1/2 avocado
1-2 spsk skyr(kan udelades)
1 spsk mandelsmør

Mandelmælk eller lignende til rette konsistens opnås(ca. et par dl) – evt. fyld op med vand, hvis den skal fortyndes.

Det hele blendes godt sammen, smages til, og serveres med det samme. Pynt gerne med kakaopulver og kakaonibs.

Tip: Hvis du har en god blender, så kan du tilsætte mindre væde(mandelmælk, vand og lign.), så det bliver en lidt cremet chokoladedessert. Den kan eventuelt køles ekstra ned før servering.

2 thoughts on “SMOOTHIE MED BANAN, KAKAO OG AVOCADO

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

