VIND BOGEN “HVERDAGSMAD MED FRUGT OG BÆR FRA RIVER COTTAGE”

KONKURRENCEN ER SLUT.

Jeg har fået fingrene i en kopi af “Hverdagsmad med Frugt og Bær fra River Cottage” af Hugh Fearnley Whittingstall. Måske nogle af jer kender tv-kokken og River Cottage i forvejen? I hvert fald har jeg fået lov at udlodde et eksemplar til en af jer læsere!

DSC_0261

Bogen er baseret på madlavning med frugt og bær, og der er alt fra desserter og brød til gryderetter og dressing. Den er inddelt efter typer af frugt og bær og bæres af lækre billeder. Noget er mere konkrete opskrifter, noget er mere ren inspiration. For at deltage i konkurrencen skal du skrive en kommentar med din yndlingsfrugt eller yndlingsbær inden søndag den 13. juni kl. 20.00, og så trækker jeg en vinder derefter. Held og lykke!

DSC_0268

64 thoughts on “VIND BOGEN “HVERDAGSMAD MED FRUGT OG BÆR FRA RIVER COTTAGE”

  1. Indtil i lørdags var jeg egentlig sikker på at min yndlingsfrugt var hindbær eller vandmelon. Men så smagte jeg jordbærsorten Honey-Eye og de var VIREKLIG gode. De snyder lidt på udseendet fordi de er orange-røde og ikke den der dybtrøde farve! Men De kan noget! Jeg købte heldigvis nok til både en eftermiddagssnack, dessert og til havregrøden næste morgen ;o)

  2. Min yndlings frugt må klart være bananen, som dog for skarp konkurrence fra bær.

    Bananen kan bare bruges til så mange ting og smager bare godt!

  3. Jeg er VILD med blåbær – og danske jordbær. Og hindbær. Og stikkelsbær. Og.. Ja, generelt bare alle bær 😀

  4. Åh, det er svært at vælge bare et yndlingsbær eller – frugt. Men et eller andet i mig siger hindbær. I marmelade, smoothies, kager, salater. Måske er det bare fordi, der er hindbær i haven lige nu. Godt er det i hvert fald.

  5. Min yndlings frugt er helt klart jordbær! Så lækre og friske, mhhhm. Fungere også super godt i sommersalater!

  6. uuuh det er svært! Der er jo så mange skønne bær og frugter, især nu!
    Men jeg tror at mine yndlings er vandmelon og, hvis man må være så fri, friske danske ærter!
    Så ved man det er sommer 😀

  7. Lige her midt i sommeren må det være jordbær der er absolut topscorer på bærfronten. Allerhelst direkte fra planten! MUMS!

  8. Jeg er helt tosset med jordbær, hindbær og banan. Så bliver det ikke meget bedre 😉

  9. Åh jeg elsker alt frugt og allle bær, men min alleryberyndlings er helt søde sprøde friske danske hindbær (allerhelst fra vores sommerhus) og danske helt søde rokkedyssegård jordbær! mmmmmmmmh

  10. Svært! Men uanset hvor mæt jeg er, kan jeg aldrig modstå et sprødt stykke vandmelon, en frisk figen eller friskplukkede danske ærter og jordbær 🙂

  11. Mit yndlingsbær må blive klassiskeren over dem alle – nmelig jordbær. Har gode minder fra barndommen, hvor vi plukkede jordbær i haven og lavede både saft og marmelade. Jordbær er for mig indbegrebet af dansk sommer, når den er bedst

  12. Jeg er vild med alle bær, så det er svært at vælge en. Stikkelsbær er skønne og desværre ikke så lette at skaffe. Jeg kan få cravings efter det skønne bær og kirsebær, så det må være et af dem.

  13. Min yndlingsfrugt har altid været stikkelsbær. Som lille fik jeg stikkelsbærsyltetøj og stikkelsbærgrød med fløde hos min mormor. Jeg kan bedst lide de grønnes sødsyrlige smag, men de røde har en mere frugtagtig sødme, som også er fantastisk.

  14. Åh, der er så mange lækre frugter, men banan og mango er helt klart mine favoritter! Hindbær og blåbær er dog også på topscorerlisten sammen med nektariner, jordbær og friske figner 🙂

  15. Når de danske jordbær er i sæson som nu, så er de klart en yndling.
    Men hindbær og blåbær er også lækre 😛 Jeg er nok generelt glad for de fleste bær.

  16. Hej!
    Jeg har lige plukket en masse lækre solbær i min kolonihave, så jeg håber, der er opskrifter med solbær, hvis jeg altså er så heldig at vinde.
    Mvh Louise

  17. Uhh, den bog gad jeg godt eje..
    Min yndlings frugt er pt. donut fersken.. De smager bare så vidunderligt.

    Hilsen Louise

  18. Min yndlingsfrugt/ bær er helt klart jordbær! Og især lige for tiden hvor de er i sæson og søde og saftige. Som barn var yndlingsdesserten på den obligatoriske charterferie altid jordbær med sukker, alle andre desserter var fuldstændig ligemeget 🙂 i love jordbær 🙂

  19. Mine ynglingsbær er jordbær – men elsker også at gå i haven og plukke kirsebær og blommer – god sommer 🙂

  20. Måske ikke ligefrem frugt/bær nen alligevel min ynglingsting: rabarber. Den er så alsidig, og en af de første forårsbebudere

    • Jordbær, hindbær plukket en solskinsdag i haven. Er også ret vild med ferskendounuts

  21. Uhhh, den er svær, da der er så mange skønne bær for tiden, men lige nu spises der dagligt vilde hindbær direkte fra buskene i naturen, når den daglige tur tages derude og inden længe kan der sankes hyldebær. Mums.
    Bogen vil jeg forfærdelig gerne vinde. Er stor fan af Hugh Fearnley Whittingstall, hans udsendelser og kogekunst.

  22. Uh hindbær er klart fAvoritten på min liste… De kan bruges til ALT… Så friske så søde

  23. Jordbær som er marineret i basilikum-sukker… med en god klat fløde eller vanilje parfait… savl jeg er solgt 😀

  24. Rabarber ….. er der noget skønnere end at plukke egen høst og servere en nybagt rabarerkage – lun med kold vanilleis eller nylavet marmelade med vanille på morgenbollerne. Det er min favorit! 🙂 God sommer …..

  25. IIhh, en dejlig give away! Jeg elsker River Cottage!

    Mine yndlingsfrugt er ananas, galiamelon og kirsebær.

    Så er der vist bare tilbage at krydse fingre for, at jeg er den heldige XX

  26. Rabarber – er min favorit! At plukke egen høst til en rabarberkage/tærte – serveret lun med vanille is, eller nylavet rabarbermarmelade m/vanille på morgenbrødet. Det er sommer …… og en god en til jer! 🙂

  27. Mit yndlingsbær er kirsebær – og jeg elsker, at vi er midt i sæsonen! Der bliver godt nok købt og spist mange kirsebær hos os i øjeblikket 🙂
    Bogen ser rigtig spændende ud, den kunne jeg godt tænke mig at kigge i!
    Christine

  28. Min yndlingsfrugt er altid mango. Men den for kamp til stregen her i sommeren, hvor de danske jordbær smager fantastisk 🙂

  29. Mit favorit bær er jordbær som jo er genialtbåde i kager og desserter og i salater.

  30. uh det er svært at vælge, der er så mange gode bær og frugter, men jeg tror mit absolut yndlingsbær må være hindbær!

  31. stikkelsbær, er sommer for mig. De kan spises friske eller i fx en dejlig marmelade.
    god sommer
    Jane Z

  32. Uha, nåede det lige!
    Jeg elsker frugt, og det er utroligt svært at vælge bare én – jeg elsker blandt andet kokos, blåbær og dragefrugt!

  33. Sikke en lækker give away. Min yndlingsfrugt eller bær er helt sikkert i bærkategorien, da jeg spiser LCHF. Hvis jeg skal vælge – og det er svært – er det granatæblekerner. Jeg ved ikke rigtig, om de er frugter eller bær. Men de er så vanvittig smukke og eksotiske og giver enhver salat eller dessert et løft . Og det er både hvad angår udseende og smag.
    Mange hilsner Kathe

  34. Mit yndlingsbær er og vil, altid være jordbær! Det har det været siden jeg var en lille pige og plukkede skovjordbær i min mormors have. Derfor elsker jeg også alt med jordbær, som jordbærkage og jordbærgrød.
    Det ville være fantastisk at vinde bogen og få en masse ny inspiration til madlavning 🙂
    Hilsen Josefine

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

