KOKOSIS MED HONNING OG MANDELSMØR

_DSC0346

Jeg lavede jo en god omgang mandelsmør, og den var jeg hurtig til at bruge til at lave is på. I kombination med kokos og honning, bliver det en cremet is med en rund og fyldig smag. Og det er en virkelig simpel opskrift, som dog kræver en ismaskine. Eller god tålmodighed til at fryse og røre og fryse og røre(det er ikke altid lykkedes så godt med denne teknik for mig, men jeg beundrer dem, der får det til at lykkes!).

Kokosmandelis
Mængde: Ca. 4 personer

1 dåse kokosmælk
3 spsk honning(helst lys med mere neutral smag)
8 spsk mandelsmør(1,2 dl eller ca. 1/2 cup)

Blend ingredienserne sammen, og frys efter anvisninger på ismaskine. Det tog ca. 45 minutter for mig. Sæt derefter isen i fryseren et par timer, og tag ud 10-15 min. før servering, hvis den er hårdt frosset.

_DSC0333

_DSC0362

2 thoughts on “KOKOSIS MED HONNING OG MANDELSMØR

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

