HYLDEBLOMSTROV

DSC_0397

Det er sæson for hyldeblomster – det er faktisk næsten lige før, at de snart begynder at afblomstre. Så jeg vil hermed opfordre til at gå en tur på hyldeblomstrov. Det var jeg den anden dag og fik sat en trippel portion hyldeblomstsaft over. Jeg har tidligere lagt min mormors opskrift på hyldeblomstsaft ind her på bloggen, som ifølge mig er den bedste i verden, og den kan du finde her og måske gøre det samme. Næste gang, jeg plukker hyldeblomster, vil jeg lave hyldeblomstfrittere – man kan også kalde det hyldeblomstpandekager. Og når saften er færdigbrygget, vil jeg lave is med hyldeblomst. Jeg har allerede lavet ispinde med blåbær og hyldeblomstsaft, hvis du kunne tænke dig at kaste dig ud i dét.

DSC_0412

2 thoughts on “HYLDEBLOMSTROV

  1. amen det ser lækkert ud! der er intet bedre en hjemmelavet hyldebærsaftevand.

    skøn blog du har, med massere af lækre indlæg. – følger nu med på bloglovin.

    //www.neronoir.dk

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

