OVNBAGTE FIGNER OG EN NYHED FRA SIMPLY CHOCOLATE

DSC_0725

Man kan få friske figner lige nu. Og dét er lækkert. Jeg er helt vild med tørrede figner til jul og vinter, men de friske – de er virkelig lækre og kan bruges til mange formål. Men som oftest er det mest simple det bedste: Bagt i ovnen, så de bliver varme og bløde, og så oven på yoghurt eller grød med honning, der smelter. Simpelt og godt.

DSC_0742

Ovnbagte figner

Forvarm ovnen til 170°C. Skær den mængde friske figner, som du har lyst til, i halve eller kvarte, læg dem på en bageplade med bagepapir, og pensl/dryp med lidt olie. Bag dem i ca. 20 minutter, så de bliver bløde. Lad dem køle kort af, og server dem så lune på f.eks. yoghurt med bananmüesli og vildblomsthonning.

DSC_0769

Til en anden snak: Så har jeg fået lov at smage en nyhed fra Simply Chocolate.  Proteinbarer. Og de smager rent faktisk godt. Jeg er ikke typen, der går i fitnesscenter og synes, at proteinbarer er den mest obligatoriske snack i verden, men jeg er måske mere en travl type, der nogle gange står og mangler et nemt mellemmåltid i forbindelse med skole,  træning eller på farten. Og til det formål, er de her proteinbarer rigtig gode. Og jeg har smagt andre typer før, og tro mig – de smager bestemt ikke alle lige godt. For det meste er det som at få formpresset proteinpulver ind i munden, hvilket ikke er rart. Som en chokoladeelsker, så er det virkelig perfekt med en god kvalitetschokolade trukket over disse barer, som i sig selv indeholder nogle spændende ingredienser og smage såsom acai og kakao, peanut og havtorn eller røde bær. Oven i købet er de alle tre glutenfri, hvilket jeg kun kan bifalde, for der er vel ingen grund til at putte fødevarer med gluten i sig i sådan nogle produkter? For mig har disse været en god oplevelse, og jeg ville bestemt ikke anbefale dem her, hvis jeg ikke kunne lide dem. Og så kan jeg godt lide navngivningen fra Simply Chocolates side af. Er der nogen af jer, der har smagt dem? Og i så fald – hvad synes I?

DSC_0782

Indlægget indeholder sponsorerede produkter. 

Skriv gerne en kommentar, en hilsen eller et par kloge ord

